Nekromanti Kända karaktärer!

Winston

Veteran
Joined
6 Jan 2001
Messages
32
Location
Umeå
Skriv in här om era mest framgångsrika karaktärer och låt andra spelledare länka in dem som hjältar i sin värld.
Själv bidrar jag med tre DoD karaktärer Arimel från Traxillmie som dödade Vicotnik, den svarta ankan Goff som skyddade den femte konfluxen & Bofar den rättrådige riddaren som frigjorde Monturerna och ränsade upp i Vicotniks rike efter hans fall!

In the end, everything is a gag.
Charlie Chaplin
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Svartlilja

Då får jag bidra med min karaktär i DoD chronopia (klaga inte nu va!) Svarlilja som var ett vilt troll. Han lyckades skrapa ihop en armé med vilken han hjälpte ett rike att falla.

Så det så!
 

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Då vill jag ge er min gubbe i paladium. Det var en "tomte" som hade en handelsbod. Hans mål var att ta över stan så det blev en kamp mot guvinörn. Han köpte upp strategiska saker i stan som han köpte upp järnhandeln, då hade han kontråll på den. Men det fanns trubbel också. En medspelare var lönmördare så han brände ner mitt hus. det komm en religon till stan som förtryckte alla som inte var människor och så vidare med händelser. ja..ja.. det var kul ruskigt kul

Från en kämpande packåsna
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Men Mark...
Arimel kom ju från Magilre! (hoppas jag stavade det rätt nu...)

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

Johan Granberg

Swordsman
Joined
26 Nov 2000
Messages
757
Location
Umeå
Gloreon

Jag måste naturligtvis bidra med en karaktär också:
Gloreon El'Doma (AD&D, Half-Drow F7/W5)
Han äventyrade länge i Forgotten Realms och drog sig
slutligen tillbaka i ett fäste han lät bygga utanför
Candlekeep.

"Det är bättre att dö stående än att leva på knä"
- Emiliano Zapata
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Björntjänst

<I>Han lyckades skrapa ihop en armé med vilken han hjälpte ett rike att falla.</I>

Så snällt av honom att hjälpa till.
 

Dart

Warrior
Joined
16 Aug 2000
Messages
227
Location
Sandviken
Re: Björntjänst

A tribute to Fritz Waldendorf head of Fritz Problem Solvers:)

En mutant gubbe som har fett med pengar på banken är major i statliga armen i tyskland har ett polerat kontor i Daitokyo. Spelar fortfarande med han när jag får hans kollegor är Raydon Malone före detta biker och kedjerökare, Citrus en fd. legosoldat som gillar tunga doningar och snyft
Vladimir den tokiga ryssen som råkade bli raderad:)

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."
 

Kameli

Warrior
Joined
19 Oct 2000
Messages
201
Location
Kiruna
Re: Björntjänst

Cydix Antares, en Jedi wanabee som gick med i rebellerna med stort hopp om framtiden, problemet var att han var för feg så en av hans kamrater strök med under ett uppdrag och därigenom fick han sitt första mörkerpoäng. Senare avböjde han en kaptensgrad efter fullgjort uppdrag därför att alltför många oskylldiga slavar strukit med då de saboterade en av imperiets vapenförråd.
Nu spendear han sin mesta tid med att drick jurijuice i baren på echobase.. Han har blivit en bitter historia.

David

Varför vara vacker när man kan vara ful?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,475
Location
Helsingborg
Här är de som varit roliga att spela. Jag har bara tagit med en från varje rollspel.

<B>DoD</B>
Cechion son av Baromir. Felicisk sprätthök, mästare i sitt svärd och diverse stridskonstar att göra med svärdet. Vindrickare och förförare. Mången gång har han flytt från möer (och framförallt deras män).

<B>Star Wars</B>
Melissa Moonrider. En modemedveten planetforskare som har inopererat en pryl i ryggen så hon blir extra smidig när det gäller akrobatiska saker. Två l. laserpistoler. Lugn och intelligent.

<B>Call of Cthulhu</B>
Den gamla bokmalen Henry Jenkins som doktorerat i Kemi och Fysik. Lika ful som osmidig och svag (4 i allt).
Tror sig kunna boxas (grundchans, 1T3-1T4 i skada) och har en förkärlek för spel. Kör bil som om han stulit den (grundchans).

<B>Mutant Chronicles</B>
Uteliggaren Samuel, f.d. reporter och känd sådan. Har TBC och pennan som enda vapen.

<B>Neotech</B>
Homosexuell, feminin playboyneger (kommer inte ihåg namnet) som ska synas på alla fester. Förflutet som ekonom.

<B>Shadowrun</B>
Dvärgen Nicolaus (Nick Windy) Case som en gång var psykolog, löpare och vann USA-mästerskapen i prickskytte. Är numera känd på gatorna för att aldrig missa ett mål med sin pistol. Träffade en gång en kille i benet när Nick flög ut från ett bod som sprängdes i bitar (TN 36 tror jag).

/[color:green]Han</font color=green> som hoppas de karaktärerna duger
 
Top