Nekromanti Kända Gamers

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
Nästan så man skulle starta en ny tråd där folk får lista kända gamers (kända utanför rollspelarkretsar och kända för något annat än rollspelsrelaterade prylar).
Jag tyckte att Dantes idé var bra, så jag gjorde en tråd.


Vilka kända gamers känner ni till som är kända för något annat än rollspel?

Jag börjar. Jag nöjer mig med ett bidrag till att börja med.

Mark Vincent, mer känd som Vin Diesel. Alla vet väl vad han är känd för.
Hängiven Dungeons & Dragons spelare, har skrivit förordet i 30 Years of Adventure: A Celebration of D&D.
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Jonas Birgersson - Ordf. Sverok därefter Framfab osv...
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Det har nämnts förut men Peter Englund är, inte rollspelare tyvärr (vad jag vet i alla fall), men i alla fall hängiven krigsspels-entusiast. Om jag inte missminner mig har han t.o.m haft ett finger eller två med i tillkomsten av ett eller flera kommersiellt utgivna sådana.

Dessutom har jag sett en intervju med Robin Williams där han säger att han gillar att spela first person shooters på nätet.

/Anders
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,540
Location
Helsingborg
Matt Groening - Inget som är sagt men det märks tydligt under vissa Futurama- och Simpsonsavsnitt..

Terry Pratchett - fantasyförfattare

Margaret Weis och Terry Hickman - fantasyförfattare

Sedan vet jag inte hur kända personerna ska vara men han i Rallarsving (ZTV) är lajvare.. Inte Musse, utan den där andre killen..

/Han som är dålig på namn som ickeanimerade humanioder har
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Med hjälp av lite googlande...

...hittade jag följande utrikiska trådar med samma tema.

Hero Games forum
Celeb Video Gamers
EnWorld

Ingen gav väl så jättemycket info, så någon annan får gärna googla vidare!

Sedan får vi ju inte glömma allas vår Anders "Mekanurg" Blixt, som såvitt jag minns det är en berömd Jeopardystormästare!
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Jeopardykändisar och annat …

»Sedan får vi ju inte glömma allas vår Anders "Mekanurg" Blixt, som såvitt jag minns det är en berömd Jeopardystormästare!«

Femfaldig stormästare om jag inte missminner mig.

Detsamma gäller f.ö. en bekant till mig, även hon gamer – Sara Lundström.

Hur det gick för Mari Högberg på Jeopardy igår vet jag inte, men hon är också gamer (och var ordförande i en stor rollspelsförening i Dalarna som hjälpte vår förening att arrangera DalCon när det begav sig).

Vill minnas att Micke och Gunilla (Petersén resp. Jonsson) emellanåt skriver frågor till Jeopardy.

Och så har vi ju Tobbe Ragnesjö. Gamer, bokbindare och f.d. basist i hårdrockande Heavy Load.

Om vi håller oss kvar vid musiken är ju även Lars Johansson gamer. Dvs. Vasa från Big Money.
 
Top