Nekromanti "Källkoden" till mina spel!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Idag tog jag äntligen tag i något jag tänkt göra länge: Fixa paket med "källkoden" till mina spel. I paketen ingår InDesignfiler, alla illustrationer (undantaget Ronnys bilder i Null State) och alla typsnitt.

Håll till godo!

Evolutionens Barn källpaket

Null State källpaket

VÄRMEDÖD källpaket

Allt ovanstående är naturligtvis släppt med CC-BY-licens. Det betyder att man får ladda ner, modifiera, sälja, whatever - så länge man 1) anger upphovsman och 2) inte påstår att jag eller nån av mina konstnärer stödjer din specifika användning.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
krank said:
Idag tog jag äntligen tag i något jag tänkt göra länge: Fixa paket med "källkoden" till mina spel. I paketen ingår InDesignfiler, alla illustrationer (undantaget Ronnys bilder i Null State) och alla typsnitt.
Tufft! Spontan fråga: vad är vinsten med att alla kapitel är separata indesign-filer?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Jarl said:
krank said:
Idag tog jag äntligen tag i något jag tänkt göra länge: Fixa paket med "källkoden" till mina spel. I paketen ingår InDesignfiler, alla illustrationer (undantaget Ronnys bilder i Null State) och alla typsnitt.
Tufft! Spontan fråga: vad är vinsten med att alla kapitel är separata indesign-filer?
Tja, jag upplever att det är enklare att strukturera arbetet då, mest. Det blir enkelt att ha översikt utan att behöva ha 100 pages i pageslistan. Jag använder ju en "book"-grej för att knyta ihop dem och hålla formatmallar synkroniserade, och så. Jag gillar det systemet. Det är ungefär som att ha mappar och undermappar =)

Jag antar att om vi var flera som jobbade med boken skulle flera filer även vara en fördel där.
 
Top