Nekromanti KÖPES: Varg Vikenes "Mythic Fantasy Role-playing Game" (MYFAROG)

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,573
Location
Stockholm
Om någon råkar äga kyrkbrännarmördarrollspelaren Varg Vikenes egenkomponerade rollspel "Mythic Fantasy Role-playing Game" (MYFAROG) så köper jag det gärna.
 

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Ja, 50 euro känns ju lite väl kanske. Men omslaget är ganska hett.
Ser fram mot recension om du får tag på det.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,573
Location
Stockholm
Dessutom föredrar jag att inte ge pengar till vit makt-människor om jag inte absolut måste.
 

Fossegrim

Veteran
Joined
18 Jan 2013
Messages
18
Location
Uppsala
Whaaaaaaaaat?! Missat detta helt, fan vad fett. Moraliskt sitter man väl lite i samma båt som Gorillo så om nån har två exemplar de vill bli av med så ge mig ett hojt. Iofs vore det väl inte första gången jag "sponsrar" Vikenes eller andra tvivelaktiga konstnärer, musikanter och författare. Men som sagt, går det att undvika så är ju det att föredras.
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Han sitter i fängelse fortfarande, eller hur? Då har han ju mycket tid att lägga på att skriva rollspel.

(...ett långt fängelsestraff är en perfekt plattform för rollspelsskapare, om man har tillgång till nåt att skriva, layouta och illustera på. Hyran och mat är betald. ;) )
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Arfert;n63325 said:
Han sitter i fängelse fortfarande, eller hur? Då har han ju mycket tid att lägga på att skriva rollspel.

(...ett långt fängelsestraff är en perfekt plattform för rollspelsskapare, om man har tillgång till nåt att skriva, layouta och illustera på. Hyran och mat är betald. ;) )

Nä, han är fri och bor på en gård i frankrike senast jag kollade.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Förövrigt så köpte jag nyss ett ex. Rapporterar när det kommit fram :D
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
gorillotaur;n63384 said:
Jag med ...

Fuck. Jag hade ju hoppats på att sälja det till dig efter att ha testspelat det :D
 

Botulf

Hero
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,212
Varg har ett par kortare videos där han snackar om spelet och rollspel i allmänhet på sin youtube kanal.
https://www.youtube.com/watch?v=yHtx4ZobApY
https://www.youtube.com/watch?v=23m-ksPWIIE

Har tänkt skaffa spelet nån gång. Av hans videos och av betan verkar spelet ur regelsynpunkt vara tämligen ointressant för mig då det verkar luta mot 90-tals simulationism. Men dock så är jag väldigt intresserad av settingen då han är, oavsett vad man anser om honom, rätt kunnig om europeisk fornhistoria och mytologi (har ju haft ett par år att fördriva). Skulle dock gissa att det lär bli mycket lutning åt culture gaming.
 
Top