Nekromanti Julklappsskryt!

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Fick ni något värt att nämna? Något ni är extra glada för? Eller vill ni bara peka på en annan användare och skratta åt att du fick coolare leksaker?

Själv är jag rätt nöjd. Nytt headset, Hive (specialutgåvan!) och de två första böckerna i Femte Konfluxen. På tal om det, vad tycker wrnu om dessa böcker?
 

Zimith_UBBT

Warrior
Joined
18 Aug 2010
Messages
257
Location
Nynäshamn
Jag skulle köpt en lite dyr och ömtåligt Harry Potter-wand-replika till min dotter, men istället hittade jag Åsa Roos Nyckelringsrollspel på SF för 70 bananer. Hon kommer att bli jätteglad!
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Du skulle göra en replika i trä istället, håller tusen gånger bättre, och åldras vackrare :gremsmile:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Hett tips: skaffa en stålskala, de finns på typ biltema och liknande, då är det bara att skära efter linjalen, särskilt om man har en mdfskiva under, bara att tuta och köra.

Sen fördelen med stålskalor är att man kan använda dem som primitiva vinkelhakar för att göra 90* hörn. Eftersom de har centimeterskala på båda sidor om linjalen är det bara att linjera säg 100mm strecket på båda sidor om linjalen med den linje du vill utgå ifrån och dra strecket så slipper du använda en sån där jobbig t-linjal.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,881
Location
Nordnordost
Det var iofs några dagar sen, men jag fick en bok med femtio fotoprojekt av Enhörning. Typ en pyssel/inspirationsbok. Riktigt kul present.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Man kan ju undra hur tidigt Herr Kraetyz öppnar sina julklappar...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Det här var en jul då jag tyckte att det var roligare att ge än att få; jag tänkte ju ändå ge mig själv den svårslagna presenten 'En 42" 3D-TV'. Men jag fick väl nån film, nåt TV-spel och lite sånt. Inte så mycket skrytvänligt; att få FFXIII-2 är väl ungefär så nördigt det blir skulle jag tro. Jag och min släkt har lite olika kulturella referensramar.

Däremot stal min lillebror hela showen genom att avslöja att han ska bli farsa - och han gjorde det genom att ge bort "Världens bästa farmor/farfar"-muggar till våra föräldrar. Så jag ska bli farbror, och det känns rätt najs =)
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten


Min bror har en tradition att ge mig buddanstatyer. För vem blir ente glad av att se feta och väldigt lyckliga män?

I år var det en modell som kallades Metal Fat Buddha.

Min bror insisteras att det läses som MEEEEEEETAL FAT BUDDHA! MEEEEEEEETAL!

Sen fick jag en skivstång på 10 kilo, och 35kg vikter, att lägga till de 15 kilo vikter jag hade hemma.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
krank said:
Det här var en jul då jag tyckte att det var roligare att ge än att få; jag tänkte ju ändå ge mig själv den svårslagna presenten 'En 42" 3D-TV'. Men jag fick väl nån film, nåt TV-spel och lite sånt. Inte så mycket skrytvänligt; att få FFXIII-2 är väl ungefär så nördigt det blir skulle jag tro. Jag och min släkt har lite olika kulturella referensramar.

Däremot stal min lillebror hela showen genom att avslöja att han ska bli farsa - och han gjorde det genom att ge bort "Världens bästa farmor/farfar"-muggar till våra föräldrar. Så jag ska bli farbror, och det känns rätt najs =)
Jag tänkte göra en twist på det när jag väl ska få en unge och ge bort "Världens bästa morfar/mormor"- muggar ch säga att jag ska göra ett könsbyte. Skämt åsido, härligt när alla blir nöjda!
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
!Paxen said:
Man kan ju undra hur tidigt Herr Kraetyz öppnar sina julklappar...
Runt 10. Vi var tvungna att göra det tidigt för att hinna piffa upp hus och mat för gästerna.

@w176: Det var då en jävla fin Buddha! Den ska du var stolt över.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
krank said:
Det här var en jul då jag tyckte att det var roligare att ge än att få; jag tänkte ju ändå ge mig själv den svårslagna presenten 'En 42" 3D-TV'. Men jag fick väl nån film, nåt TV-spel och lite sånt. Inte så mycket skrytvänligt; att få FFXIII-2 är väl ungefär så nördigt det blir skulle jag tro. Jag och min släkt har lite olika kulturella referensramar.

Däremot stal min lillebror hela showen genom att avslöja att han ska bli farsa - och han gjorde det genom att ge bort "Världens bästa farmor/farfar"-muggar till våra föräldrar. Så jag ska bli farbror, och det känns rätt najs =)
Shit vad kul! Grattis krank, både till dig och lillebror :gremlaugh:

Edit: justfan, skryt vad det. Sabatierkniv modell skitstor, 1.2 liters japansk (kinesisk?) gjutjärnstékanna, samt en fin röd elvisp ^^
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,875
Location
Örebro
Ytterligare ett par brädspel jag aldrig kommer lira (Game of Thrones-brädspelet och Blood Bowl Team Manager) samt nyutgåvan av Wish You Were Here. Samt ett par böcker till i A Song of Ice and Fire. Samt lite annat smått och gott.

Annars kändes jullunchen lite extra speciell och trevlig i år. Troligen för att jag knappt träffat resten av familjen senaste halvåret (tidigare bodde vi ihop).

Übereil
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,854
Location
Stockholm
Jag fick en grundplåt till ett nytt trumset ...





... från min fru.
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Lite spel (Hard to be a God, Hound of Baskerville(Steam) och Walking Dead(steam)), Fanny&Alexander, Lego(Star Wars), en liten ugnsform med toblerone i.

Och en Samsung Galaxy Note II. Så överlag känns det rätt bra. :gremsmile:
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,716
Jag var med i Secret Santa på Story Games och fick seriealbumet Grandville och några brända CD-skivor. Jag hade varit skitnöjd med bara skivorna, men seriealbumet verkar fett. Ganska Mutantigt, men inte postapokalyps.

Annars var nog höjdpunkten ett par lite uppkäftiga och småfula strumpor. :gremlaugh:
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,878
Location
Port Kad, The Rim
Hustrun gav mig ett presentkort på tre ryggbehandlingar hos en naprapat som vi känner. Behov föreligger.
 

gizmo

temporary sunshine
Joined
27 Oct 2008
Messages
822
Location
Stockholm
ett påminnelsechock att livet och välmående inte kan tas för givet.
vilket inte borde behövas. men man glömmer det ju hela tiden för man är så upptagen med bagateller.
om jag nu lyckas att använda denna medvetenhet vettigt är en annan fråga.
 
Top