Nekromanti Julklappslistan

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Jag vill förresten ha en pekplatta och en läsplatta också. Pekplattan får gärna vara en Androidbaserad sådan, eller allra helst en meeGo. De kommer inte riktigt än, dock. Läsplattan ska helst vara en BeBook, för de har hyfsat öppen plattform, hög kvalitet och hyfsat stöd för olika format.
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
fler sockor, mössor och vantar så jag överlever vintern. lite tid till allt annat roligt här i världen. och det stora mysiga som jag redan bokat, skid-semester i en vecka... Lite jul mat och snö vore också nice. Åt gröt idag, är ju jul så det skriker om ett då. Behövs det mer? jo rollspel och, tja, annat spel så klart!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Förresten är jag en tjockis så jag tvivlar på att den passar.
heh... det är jag också... men jag är mer tjockis nu, så den är för lite mindre tjockisar...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Aha, okej. =)
Nej, well, dels är jag för lat och sedan så är jag också en stor tjockis.
Du får ge bort den till någon lite mindre, klenare typ... :gremwink:

Men man får lov att tacka för erbjudandet, det var mycket, mycket vänligt.
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Jag skulle vilja ha en ritplatta/artboard. Lär ju knappast få en wacom, men en trust eller nåt är nog inte omöjligt.
Jag önskar mig även ett helt gäng böcker, raggsockor, långkalsonger och tiden att träffa och umgås med alla dom som jag vill träffa och umgås med under jullovet. Mest av allt vill jag ha det sista.
I övrigt vore det inte dumt att kunna uppgradera datorn lite, men det är knappast nödvändigt och kan vänta ett par år till.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,918
Location
Nordnordost
MTP allt ovett som Xhakhal har öst över Thrust skulle jag föreslå att du diskuterar saken med Tomten. Wacom är dyrare av en anledning. Men de billigare Wacom-prylarna är inte så hiskeligt dyra längre, nu har de Bamboo som nästan är på den nivån att studenter kan kosta på sig dem...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
wilper said:
MTP allt ovett som Xhakhal har öst över Thrust skulle jag föreslå att du diskuterar saken med Tomten. Wacom är dyrare av en anledning. Men de billigare Wacom-prylarna är inte så hiskeligt dyra längre, nu har de Bamboo som nästan är på den nivån att studenter kan kosta på sig dem...
Amen.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jämför att måla med fingerfärg med att ha en penna. Till och med de minsta wacom är bättre. Till och med minsta förra och förrförra generetionen wacom är bättre Och troligen generationen innan det men de har jag faktiskt inte testat.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Det man hör sägas och den erfarenhet jag har av Xhakalens Trust är att den faktiska precisionen var mycket sämre.

Som i att drar en linje och wacommen uppfattar det korrekt, den startar där men vill det, slutar där man vill det, har den båge man vill ha medan trusten gör en efterbliven mask på fyllan av det i närheten av vart du ville ha det.

Jag skulle gå in på CGart eller något annat bra tecknarforum och höra proffsen åsikt för vad som är bästa köpet för dig i din prisklass.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Förutom de där att man håller på med rollspel & sådant.. Så är man sådär aktiv ute i det fria. Så för min del så önskar jag mig i nuläget en kniv till + en sådan handduk som torkar extra snabbt..
En julklapp har jag redan köpt mig & det var en titanspork..
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Jag kommer att gråta floder av terpentin om du köper en Trust. True fax. De där hemska monstermaskinerna gjorde det så svårt, krångligt och efterblivet att försöka använda photoshop att jag skjöt på det i ett helt år tills jag fick en bättre tablet.
Dessutom har de inte löst sitt pennproblem än. Pennan kräver BATTERIER. Så man vet inte om problemet är att man har slut batterier, att tableten slutat prata med datorn, att drivrutinerna kukar ur eller att photoshop bara inte vill veta av skräpet längre. Byta batterier, plugga i och ur tableten, starta om datorn, byta tillbaka batterier, starta photoshop, starta om photoshop och därefter gråta.

Fuck that, den minsta lilla trehundrakronors-wacom är hundra gånger bättre än Trust. När jag hade en Trust som var stor som ett mindre soffbord brukade jag sno w176 lilla wacom volito (a6-storlek) och det kändes som himmelriket.

Gissa sedan hur det kändes att uppgradera till en Bamboo Fun.
Eller för den delen Intuos4. Aldrig mera Trust, och om du faller i fällan - tårar av terpentin! Kom ihåg det!
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Jag önskar mig:

En akademisk högtidsdräkt

En ny kostym/kavaj - gärna Oscar Jacobsson. Gillar deras H2a.

En sån där TB-låda från apple.

Några böcker om retorik och politik. Krugmans CoL eller Rawls ToJ vore nice.

En pimpstick att peta på mina spelare med vid spelmöten.

Något att fylla på barskåpet med.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
krank said:
trots att han egentligen önskat sig "nåt schysst vin eller snus"
:gremgrin: Säg till om du behöver smakråd på snusen. För vin så är ju BIB alltid populärt. Om det är fyllan han vill ha och inte smakstunden.
 
Top