Nekromanti Julklapp - Dan före dan

sockerpappan

Veteran
Joined
24 Apr 2003
Messages
187
Location
Umeå
Ho ho ho. I juletider blir man generös och vill dela med sig av sina alster. I helgen som var gick konventet JulKon av stapeln i Umeå och på det framförde Frispel scenariot Dan före dan - ett scenario som bygger på samberättande med vissa ramar. Det verkade vara mycket uppskattat och många roliga scener blev resultatet av en helgs spelande. I sann julanda ligger nu scenariot uppe och går att tanka ner från frispels hemsida, ni hittar det här: http://www.frispel.nu/scenario/danforedan.html
Läs det, spela det - helst den 23 december - och lämna era kommentarer.

Men framförallt försök ha en riktigt trevlig jul med mycket rollspel!

Hälsningar, Martin Svahn - www.frispel.nu
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Perfekt!

Jag blev besviken när jag inte fick spela det, även om jag fick spela en massa annat roligt på JulKon.

Nu ska det laddas hem. Fast Bastion som redan spelat det får nog spelleda det ändå.

Tackar.

/Jonas
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Men vad i hvte

Balderk du ska väl inte klaga, du fick ju spela raggare med en RIKTIG VOLVO 260 som prop!

/ Johannes, som tyckte aha-upplevelsen var rolig när vi upptäckte att vi bägge var wrnu-användare. Det var som om vi upptäckte varandras medlemskap i Illuminati eller nåt...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Men vad i hvte

Ja, det var grymt... Men jag tror det var en Volvo 760...

Vem hörde du det av förresten?

/Jonas, tyckte också det var en jävligt grym aha-upplevelse.
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Gneh! Har Julkon varit!? Jag och min grupp som satt och frågade oss själva bara för någon dag sedan "vet någon nått om Julkon i år?" *suck* jaja vad är ett kom när man har tråkigt i vintermörkret?....
 
G

Guest

Guest
Det verkar inte som sidan är lika julig av sig, den vill inte att jag ska ladda ner äventyret tyvärr.
 
Top