Nekromanti Juliga rollspel, finns dom?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Julen står för dörren. Tomtar, julbockar, ljus, glitter, stjärnor och dylika dyker upp ur vartenda hörn.
Hur är det med detta på rollspelsfronten då?

Någon som känner till något rollspel som går i julens tecken, det vill säga ett spel med jultema som framträder på ett eller annat sätt?

Om inte, vilket rollspel är ändå det mest juliga? Under kriterierna att man på något sätt - vilket det nu är - kan få in lite jul någonstans.

Kör i vind för tusan, jag är mycket nyfiken på detta.
 

Indiana

Veteran
Joined
28 Sep 2008
Messages
64
Inte riktigt vad du efterlyste men jag vet att Mutants and masterminds hade ett riktigt juligt äventyr på deras hemsida förr. Ligger antagligen kvar där. Det var tomtar å allt möjligt. Tomten var nog kidnappad tillochmed :gremtongue:
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,917
Location
Nordnordost
Det var ett jultemat soloäventyr i någon av de senare Sinkaduserna.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,281
Location
Örebro
Inte heller riktigt vad du frågade efter Sölvebring, men till Bortom skrev jag ett äventyr med jultema direkt efter spelet kom ut. Det heter Julefrid och kan laddas ned här. Perfekt under ett jullov, när man är proppmätt av julmat och bara vill ha en stunds avkoppling.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag söker inget specifikt förutom rollspel i vilka det på ett eller annat sätt finns med jul på ett hörn.

Varför söker jag detta?
Jo, det är lustigt att kolla in sådana saker helt enkelt.
Förövrigt kan det alltid bara bra att samla på sig sådant utifall att man någon gång tänkt köra en julkampanj med just jultema. Det är ju coolt. Så, allting i rollspelsväg som relaterar till julen...
 

Arasi

Veteran
Joined
31 Dec 2009
Messages
1
Svenil har en officiell kampanj på ämnet. Finns i grundboken om jag inte minns fel, eller på hemsidan
 
Top