Nekromanti Julens lilla scenarioutmaning!

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Ja, jag har en kul grej planerad vilken jag kommer att presentera på solvebring.se. På FB och G+ har jag skrivit att alla rollspelare ska hålla utkik de närmaste dagarna. Det ser dock ljust ut och jag kommer förhoppningsvis att publicera denna trevlighet redan under morgondagen. Jag hoppas på ett så stort deltagande som möjligt.

Hör av mig här i tråden imorgon, när inlägget är gjort. :gremlaugh:
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,786
Location
Göteborg
Kul utmaning. Jag gör ju oftast inte scenarion och jag brukar använda mekanik för att få in teman. Så det här kan bli ett kul sätt att tänka på nya sätt. Jag lovar inget, men jag har redan en idé.

Fråga: Hur är det med rollpersoner? Skall scenariot leverera dem, skall det kunna användas med färdiga rollpersoner eller är det valfritt?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,624
Location
Huddinge
Re: Ändrar trådens ämne

Jag funderar på att skriva ihop något till den här tävlingen.

//Tomtens bästa vän
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Genesis said:
Kul utmaning. Jag gör ju oftast inte scenarion och jag brukar använda mekanik för att få in teman. Så det här kan bli ett kul sätt att tänka på nya sätt. Jag lovar inget, men jag har redan en idé.

Fråga: Hur är det med rollpersoner? Skall scenariot leverera dem, skall det kunna användas med färdiga rollpersoner eller är det valfritt?
Trevligt, trevligt! :gremlaugh:

Nå, hur du vill göra med färdiga roller eller inte är helt upp till dig själv.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Re: Ändrar trådens ämne

Lu-kaazh said:
Jag funderar på att skriva ihop något till den här tävlingen.

//Tomtens bästa vän
Fundera på och skriv, skriv, skriv. Kör hårt!

Förövrigt vill jag vädja till alla dem som gillar idén att sprida ordet högt och lågt. Tack! :gremdrink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Jag tänkte bara påminna om att den här trevliga utmaningen är i full gång och att ni givetvis ska sprida ordet! :gremdrink:

Med andra ord är jag lite ful och "bumbar". :gremwink:
Kör i vind. Delta!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Hmm, undrar om man kan göra ett skräckäventyr med julstämning?
Något i stil med Dickens Julsaga eller Dr Seuss Grinchen.
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,958
Location
Örebro
Om jag hinner så ska jag försöka att slå ihop något litet scenario med tyngdpunkten vid givmildhet och omtanke tror jag. Får se hur det återspeglar sig dock om jag hinner skriva något överhuvudtaget. Men ska försöka i vilket fall även om en inte är en höjdare på det här med scenarion.

Kul initiativ för övrigt, även om jag sett det på bloggen bara inte haft tid att kommentera eller säga något. Men trevligt av dig att komma upp med en sådan här sak.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Sven-Göran I said:
Om jag hinner så ska jag försöka att slå ihop något litet scenario med tyngdpunkten vid givmildhet och omtanke tror jag. Får se hur det återspeglar sig dock om jag hinner skriva något överhuvudtaget. Men ska försöka i vilket fall även om en inte är en höjdare på det här med scenarion.

Kul initiativ för övrigt, även om jag sett det på bloggen bara inte haft tid att kommentera eller säga något. Men trevligt av dig att komma upp med en sådan här sak.
Tack för entusiasmen och uppmuntran. Förövrigt är ditt bidrag mer än hjärtligt välkommet om du får tid över att sätta ihop ett. :gremlaugh:
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Det var ju synd det där. Jag hade velat ställa upp, men gjorde det inte av två orsaker:

1. Jag var bortrest under stora delar av tiden vi hade på oss att skriva något.

2. Kriterierna borde vara där för att hjälpa till med inspirationen, men istället upplevde jag dem som väldigt hämmande.

Hoppas att du inte låter dig nedslås och att vi får se en ny scenarioutmaning i framtiden. Mindre snävt tema och scenariofrö istället för scenario skulle kunna ge fler deltagare.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tyr said:
Det var ju synd det där. Jag hade velat ställa upp, men gjorde det inte av två orsaker:

1. Jag var bortrest under stora delar av tiden vi hade på oss att skriva något.

2. Kriterierna borde vara där för att hjälpa till med inspirationen, men istället upplevde jag dem som väldigt hämmande.

Hoppas att du inte låter dig nedslås och att vi får se en ny scenarioutmaning i framtiden. Mindre snävt tema och scenariofrö istället för scenario skulle kunna ge fler deltagare.
Jag kommer ta till mig av den kritik jag fått, lära mig läxan och försöka igen vid bättre tillfälle. =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Postmortem.

Jag kom så långt att jag läste utmaningsreglerna, men sedan konstaterade att jag inte kunde föreställa mig ett scenario som klarade alla kraven. Jag har för mig att jag har kommenterat om det tidigare någonstans.

Hade jag väl kommit på något sätt att fylla alla kraven tror jag att jag hade sprungit på problem vid nedskrivandet, jag har skrivit hela rollspel på färre tecken än du hade som minimigräns för ditt scenario. :)
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,520
Location
Helsingborg
Jag hade tänkt att skriva något till Med ljus och lykta. Scenariot skulle heta "Tomten gillar inte dig längre", men jag föll på kravet medmänsklighet. Vad menas med medmänsklighet? Jag fick ingen inspiration då det var för brett. Jag kom inte på någon situation där medmänsklighet skulle kunna förekomma. Sedan är medmänsklighet för mig ett tråkigt ämne. :gremsmile:

/Han som mest tänkt att skriva en kort bakgrund, rita en tankekarta och beskriva vad som händer om rollpersonerna inte gör något
 
Top