Jul-rollspelstraditioner

MattiasLejbrink

Swordsman
Joined
20 Jan 2012
Messages
757
Location
Stockholm
Har ni några rollspelsrelaterade traditioner kring jul? Jag ringer min vän varje år på julafton och frågar om han fick Drakar och Demoner Samuraj i julklapp av sina föräldrar. Denna tradition har nu pågått i 33 år och han har bara fått Samuraj en av jularna (hittills, ska sägas).
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Vi har tidigare i dom spelgrupper jag vart med i brukat ha en återkommande tradition där vi kör rollspel/brädspel/lekar och kombinerar detta med julbord och fylla (rollspelet spelas innan fyllan tar vid) men i år lär det inte blir något av med det , tack så mycket covid-19
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Har tyvärr inga rollspelsrellaterade jultraditioner..
Det närmase är att jag lirade lite brädspel lite innan jul.
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,300
Några kompisar i grannbyn brukar bjuda in till sällskapsspel och lussebullar några dagar före julafton. En avklingande tradition dock iom att fler och fler i bekantskapskretsen haft oskyddat sex. Och i år blir det nog inget särskilt heller. 🦠🎲♟️

Jag brukar posta den här youtube-videon i olika rollspelsrelaterade chattkanaler.
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Jag köper ofta något rollspelsrelaterat till mig själv i julklapp. I år blev det Bittermarken och lite annat grejs från ligan.
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,061
Tänkte försöka locka familjen att spela Dungeon World i mellandagarna och faller det väl ut kanske det kan bli en jultradition att prova ett nytt rollspel. Senast jag jul-/mellandagsprovade ett rollspel jag aldrig hade provat tidigare var 1984 när jag spelar Drakar och Demoner för första gången.
 

.Per.

Rollspelsverket
Joined
3 Feb 2018
Messages
410
Nu har några av mina gudbarn kommit upp i rollspelsålder så med start i år har rollspel dykt upp under olika granar runt om i Sverige. Planerar hålla liv i denna tradition.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Inte mer än att vi är några som försöker spela lite mer rollspel och brädspel under mellandagarna men coronan verkar sätta stopp för det i år.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,008
Location
Sthlm
I sena tonåren/tidiga 20-års åldern så brukade jag och mina scout-kompisar träffas i lokalen när den vanliga julaftonen var slut och spela brädspel. Oftast Junta eller Illuminati eller liknande längre spel med olika sorters bluff/påverkan av de andra spelarna.
 
Top