Nekromanti Julöl 18 december i Gamla Stan

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj nördar och suputer! Dags för forumsöl i juletider!
Tyvärr är vårt kära bibliotek redan bokat av andra (antagligen orcer) sedan november (jag försökte boka redan för 2v. sedan).
Därför tänkte jag att vi flyttar Bishops Arms, Tyska Brinken 36 i Gamla Stan.
Tiden är från 18:00, fredag 18 december.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Jag vet inte om jag kan fortsätta umgås med vanliga simpla rollspelare efter min nyliga upphöjning till rollspelssuperhjälte – men jag kanske dyker upp och är dryg, nedlåtande och överlägsen ett litet slag.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Dante;n134586 said:
Jag vet inte om jag kan fortsätta umgås med vanliga simpla rollspelare efter min nyliga upphöjning till rollspelssuperhjälte – men jag kanske dyker upp och är dryg, nedlåtande och överlägsen ett litet slag.
Du är sååå ch?niby?. :)
 

Korpen

Hero
Joined
4 Jun 2002
Messages
1,208
Location
Stockholm
Dante;n134586 said:
Jag vet inte om jag kan fortsätta umgås med vanliga simpla rollspelare efter min nyliga upphöjning till rollspelssuperhjälte – men jag kanske dyker upp och är dryg, nedlåtande och överlägsen ett litet slag.
Dvs. du dyker upp precis som vanligt? ;)

Siktar på att dyka upp sjäva.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Hjulöl?
Julön?
Julål?
Juholt?
Julo Ren?
Fröken Julie?
Julöverstyrelsen?

Så många frågor, så få svar...
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,621
Location
Rissne
Jag kommer nog att vara fullt upptagen med att spelleda CoC just då... "tyvärr" =)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
krank;n134898 said:
Jag kommer nog att vara fullt upptagen med att spelleda CoC just då... "tyvärr" =)
Pfft, alla vet att den riktiga forumölen inte kommer igång förrän kl 21, så lagom till när ditt CoC-spelande är över. Inga undanflykter accepteras!

För min del kan vi utesluta nollhypotesen ("jag kommer inte") med 95% konfidensnivå.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
kloptok;n134900 said:
För min del kan vi utesluta nollhypotesen ("jag kommer inte") med 95% konfidensnivå.
Jag vill se dig härleda nollhypotenusan!

En triangel har sidorna a, b och c. Vi vet att c = 0 men a och b är =/=0.

Nå?
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Sapient;n134910 said:
Jag vill se dig härleda nollhypotenusan!

En triangel har sidorna a, b och c. Vi vet att c = 0 men a och b är =/=0.

Nå?
I refuse to answer on the grounds that it may incriminate me.

(Ja, jag åberopar Gödels ofullständighetssatser.)
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Sapient;n134918 said:
Det hade varit roligare att se dig åkalla Gödel...

"Ande, är du där?"
Det kan bli fredagens uppgift - att åkalla Gödel. Får hoppas att BA är okej med att man skriver ekvationer med blod på deras golv och tessellerar bordsskivan med trianglar av salt.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
"Hörru, kan du ta beställningen på bord fjorton? De verkar lite... skumma. Hör här:
En griskind. En Bishops burgare, extra ost, minus ketchup. En dödskalle, art spelar ingen roll. Fem svarta stearinljus. En dagens pasta. En silverdolk med namnet 'Baalzebul' ingraverat. Två lökringar och en pommes med aioli. Är de satanister tror du?"

"Nej, jag tippar på att det är ett gäng rollspelare och en av dem är antingen matematiker eller fysiker. De ska nog åkalla Gödels ande."
 

Stövelkatten

Mästerkatt
Joined
13 May 2005
Messages
802
Location
STHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLMKRTLLSTHLM!!!!!
Sapient;n134927 said:
"Hörru, kan du ta beställningen på bord fjorton? De verkar lite... skumma. Hör här:
En griskind. En Bishops burgare, extra ost, minus ketchup. En dödskalle, art spelar ingen roll. Fem svarta stearinljus. En dagens pasta. En silverdolk med namnet 'Baalzebul' ingraverat. Två lökringar och en pommes med aioli. Är de satanister tror du?"

"Nej, jag tippar på att det är ett gäng rollspelare och en av dem är antingen matematiker eller fysiker. De ska nog åkalla Gödels ande."
En kinabong värdig Wrnu!

Du glömde dryckesbeställning bara, som kommer se ut så här ungefär: " En Lindemans Cassis, en Ramlösa, fem prettoöl och två tyska lager"
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Stövelkatten;n134966 said:
En kinabong värdig Wrnu!

Du glömde dryckesbeställning bara, som kommer se ut så här ungefär: " En Lindemans Cassis, en Ramlösa, fem prettoöl och två tyska lager"
Inte för att vara sån, men hur är inte Lindemans Cassis en prettoöl?
 
Top