Nekromanti Judges Guild - fråga till Oldtimer

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Necromancer Games har i dagarna fått licens för Judges Guilds gamla kampanjvärld Wilderlands. Eftersom jag har varit rätt förtjust i NGs tidigare produkter (framför allt Tomb of Abysthor, som nog är det mest prisvärda äventyr jag har köpt), men inte var med på det glada 70-talet då Judges Guild var aktiva, är jag intresserad av info om Judges Guild. Var deras produkter nåt att ha? Hur är "stämningen" i kampanjvärlden? Herr Börjesson eller någon annan kanske vet mer...
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,301
Location
Göteborg, Lindome
Det var ju verkligen åratal sedan (över 20 år) som jag använde prylar from Judges Guild. På den tiden kändes många av dem fantastiska, men frågan är ju hur tidens tand farit fram med dem. Det som var nyskapande då, kanske mest känns fånigt idag.

Dessutom var kvaliteten, som jag minns den, rätt ojämn eftersom så många olika författare fick skapa fritt.

Jag skall plocka fram några av dem ur gömmorna och titta igenom, så att jag kan bedöma dem utan nostalgins dimslöjor.

/Mikael
 

Clas

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
71
Location
Göteborg
Om jag minns rätt så var det väl bara City State of the invincibel overlord som var något att ha på 80-talet.

Personligen gillade jag modulen Verbosh, men det var bara därför att den var så fånig och kul. Den var dock helt ospelbar.

Judges Guild var enusiastiska och kul - och oanvändbara.

Kommer bara ihåg en grotta där mitt bland alla monster så ramlade man rakt in i en tandläkarmottagning, av orsaker som jag fortfarande inte begriper.
 
Top