Nekromanti Judge Dredd RPG

shadow_UBBT

Warrior
Joined
16 May 2001
Messages
229
Location
Visby, Sverige
Är det någon som känner till om det finns något Judge Dredd RPG eller måsste jag skapa det själv?

Shadow -2001 (I'm not as think as you drunk I am)
 

fjälluggla

Veteran
Joined
23 Apr 2001
Messages
14
Games Workshop, på den tiden de fortfarande gav ut rollspel (80-talet, nångång). Tror det kom ett supplement/äventyr; man brukade kunna hitta material till det i gamla White Dwarf.

Det blev ingen jätte-hit, men det hade sina fans.

hoho.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Games Workshop, på den tiden de fortfarande gav ut rollspel (80-talet, nångång). Tror det kom ett supplement/äventyr;</I>

En äventyrsmodul (som jag inte minns vad den hette) och en <I>Judge Dredd Companion</I> i hardback. Typiskt spel som man köper för att läsa istf att spela; det var skrivet av Marc Gascoine och ruggigt välgjort, som allting av honom.
Kan dock finnas få rollspel där spelsystemet har varit så utpräglat designat för att spelas i <I>just</I> den miljön och med <I>just</I> såna figurer - det <I>går</I> i princip inte att använda till nåt annat än att spela judges i Mega-City One.

--
Åke
 

R3D3

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
15
Location
Borlänge så klart!
Hej,

Förutom rollspelet, hb companion och judgement day (judge caligula kom tillbaks) så släpptes en boxad kampaign som hette Slaughter Margain. Förutom rollspelet så fanns det också ett judge dredd brädspel från gw och ett annat brädspel som hette mega mania, block wars, eller något liknande. Det var strider mellan de olika blocken i alla fall.

<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by R3D3 on 2001-06-18 17:43.</EM></FONT></P>
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
Bara kontorsnissar är rädda för att dö

Jag råkade ut för Judge Dredd-spelet när jag gick i åttonde klass. Enligt min SL fanns det två olika sorters personligheter man fick välja på. Antingen tyckte man det var OK med pappersarbete och då var man också rädd för att dö. Alternativt struntade man i all dokumentation av det man gjorde och då var man inte rädd för att dö...
Spelledaren ifråga var iofs galen så det kan ju ha varit hans påhitt och inte spelkonstruktörernas. Varning utfärdad i all vänlighet i alla fall! /images/icons/wink.gif
 

Dr_Morbid

Swordsman
Joined
20 May 2001
Messages
520
Location
Alingsås
Re: Bara kontorsnissar är rädda för att dö

coolt inlägg /images/icons/smile.gif

/Dr-morbid

errare humanum est - det är mänskligt att fela
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,694
Location
Värnhem, Malmö
Känner bara till det genom vaga minnen av någon gammmal (finns det några andra) Sinkadus där det nämndes. Har för mig att man bland annat hade "Ballistic skill" som grundegenskap.

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby
 
Top