WRNU Jubileumsbok

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
DEADLINE, ja! Hittills har ju jag, lite undflyende, skrivit "typ i juni" men nu kanske det är dags att bli tydlig. Därför:

DEADLINE FÖR BIDRAG TILL JUBILEUMSBOKEN: SÖNDAGEN DEN 9 JUNI, KL. 23:59!

(sedan kommer jag nog inte vara omöjlig om något kommer in lite senare än så)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,582
Location
Rissne
(sedan kommer jag nog inte vara omöjlig om något kommer in lite senare än så)
Bra, för jag sätter mina sista betyg den 11:e och har dessförinnan studentutspring den 5:e, så precis kring där är det lite tjorvigt. Men vi får se, om jag får ihop nåt och det kommer för sent får det väl bli en bonus-DLC eller nåt istället. Och jag vet ändå fortfarande inte vad jag ska skriva. Klart jag skulle kunna skriva typ om mig själv på något vis (min bana som forumit, min resa till japan, hur mina spel varit omöjliga utan wrnu) men det är nog lite för självgott även för mig. Nej, jag skulle nog hellre skriva någon form av spelmaterial, typ som när jag skrev ett äventyr till festskriften. Men jag vetehåken vad jag skulle skriva för äventyr till en sån här bok… Jag får fundera lite.
 

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Joined
7 Sep 2015
Messages
2,336
Hjälp sökes!

Mitt eminenta social deductionspel Definitionstrådar och Dumskallar behöver illustrationer. Eftersom "Teknik" och "Visuell förmåga" är mina dump stats skulle jag behöva hjälp med detta. Om du känner dig hugad att hjälpa till med enklare illustrationer för att förtydliga regler vore jag mycket tacksam! Jag tänker mig att dealen är att jag gör fula mock ups och du gör något vettigt av dem.

(Jag taggar @Genesis här för att jag använt många engelska uttryck i inlägget trots rätt lite text, som någon form av hämnd för att han kallade mig "dum i huvudet" när jag inte ville köpa Drakar och Demoner 6.)
Jag kan rita något! Jag har inte kommit på något att skriva så erbjuder istället mina färdigheter som hobbyillustratör!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,385
Jag kan rita något! Jag har inte kommit på något att skriva så erbjuder istället mina färdigheter som hobbyillustratör!
Kul! Jag hade börjat misströsta att någon skulle nappa, så det är kanon att du vill ställa upp! Jag ska fundera igenom vilka illustrationer som behövs, så återkommer jag sedan!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Troberg om dogmautmaningarna.
Jag såg inte den här förrän nu, men om det inte är en alltför tight deadline så kan jag nog tota ihop några sidor.

Jag tycker det är kul att det är ganska många som nu gör "stora spel" som gjorde sitt första "publika spel" i dogmautmaningarna. Jag tror det var ett viktigare bidrag än spelen som sådana, även om det är många av dem som jag fortfarande minns och funderar på då och då.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
Jag såg inte den här förrän nu, men om det inte är en alltför tight deadline så kan jag nog tota ihop några sidor.

Jag tycker det är kul att det är ganska många som nu gör "stora spel" som gjorde sitt första "publika spel" i dogmautmaningarna. Jag tror det var ett viktigare bidrag än spelen som sådana, även om det är många av dem som jag fortfarande minns och funderar på då och då.
Ja, tota gärna ihop något! Deadline är söndagen den 9 juni, kl. 23:59.
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,488
Location
Stockholm
Vore kul förordet skrevs av grundaren till företaget (?) som gjorde mjukvaran som drev första versionen av wrnu. Vad var det, Mambo?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Vore kul förordet skrevs av grundaren till företaget (?) som gjorde mjukvaran som drev första versionen av wrnu. Vad var det, Mambo?
Mambo var CMS-et (och efter lite bråk mellan företaget och utvecklarna så splittrades det till två produkter, Mambo och Joomla). Forumet gick under ubb.threads.

Saknar dem.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,066
Vore kul förordet skrevs av grundaren till företaget (?) som gjorde mjukvaran som drev första versionen av wrnu. Vad var det, Mambo?
Förordet är redan tilldelat @Magnus Seter, men om någon kan involvera Mambo, eller vad det nu var, i något annat bidrag vore det jättekul!
 
Top