Nekromanti JRR TOLKIEN

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
JRR TOLKIEN har ju skriv många böcker som har god fantasi i sig, och jag tycker att om man ska nytta någon idé till ett äventyr, så ska man ju placka "godbitar" ut Tolikiens böcker. Är det någon mer som håller med mig om att JRR TOLKIEN´s äventyr är bra att ha med i rollspels äventyr!!!!!
Som sagt så tycker jag det!

Gemini is fat
 

Sadaigh

Swordsman
Joined
1 May 2001
Messages
537
Location
Kristianstad, Sverige
Jag menade att man kan ju ta med hans idéer till rollspels äventyr, och sen är det en helt annan femma om det är till Gemini. Men om du nu inte tycker att dessa idéer passar till Gemini, så får man väl anpassa idéerna till rollspelet. Men det är idéerna som jag menar att man ska anpassa, och inte tvärt om!

Gemini is fat
 

Odd

Veteran
Joined
9 Aug 2000
Messages
73
Ringentriologins huvudpersoner skiljer sig ganska mycket från normala rollpersoner, och ringentriologin i sig kretsar kring skeenden som har absurt stora proportioner - att rädda världen brukar ju sällan vara målet för ett rollspelsäventyr... Sagan om ringen innehåller sålunda inget vidare användbart för just äventyrsskapande, utan kan väl mest bidra med fantasystämmning.

Bilbo däremot kan tjäna som ganska god inspiration för ett klassiskt "hitta skatten/döda draken"-äventyr, även om jag tror att de flesta rollpersoner skulle bete sig mer som Thorin än som Bilbo...

/Odd
 

Mambo

Veteran
Joined
9 Jul 2001
Messages
136
Location
ÖSD
tänkte vell
trodde att du skulle spela Tolkien-äventyr i gemini först.
PUHH

Let's face it,
Gemini rocks..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Jo, MEN.....

Visst är Tolkien bra att ha med i olika rollspelsäventyr. Helt klart !!!
En liten parantes bara i sammanhanget, håll dig GJÄRNA till rätt forum...

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

Rach

Veteran
Joined
12 Sep 2000
Messages
131
Location
Stockholm
JO Tolkien e ju så jävla bra, men det kanse skulle bli lite konstigt om man gjorde äventyr av hobernas resa, men kanske nåt liknande. Jag tycker att det var en bra idé. Det e sån kreativitet man ska ha på ett forum

//Även de onda kan vinna, Rach
 
Top