Nekromanti Jorges Bestiarium

Jorkii

Veteran
Joined
12 Feb 2002
Messages
141
Location
Stenköping
Trudvang är nog en av de mest stämningsfulla världar som någonsin gjorts, tycker jag. I JB är kvaliteten hög med det gulnade pappret och läckra omslaget, bilderna är väldigt snygga och texten om varelserna kan nog användas även i andra system så välskrivet som den är.

Dock finns det några grejor som är mindre bra. T.ex. tycker jag inte att varken gråtrollen eller skogstrollen ser särskilt passande ut. De nordiska trollen ska ju ha skägg och långt hår, som kungstrollet!

Sen så tycker jag att det är synd och lite underligt att inte några hustomtar eller liknande tagits med. De förekommer ju i den nordiska folktron där de flesta av varelserna till den nordiska världen Trudvang är hämtade och skulle vara riktigt intressanta att ha med i en kampanj. Den sura tomtegubben som bor på loftet hos bonden, spännande!

Vad tycker ni?
 

Alikzus

Veteran
Joined
23 Jul 2001
Messages
71
Location
Stockholm
Jag tycker inte att det är nåt fel på varken gråtrollen eller skogstrollen...

att trudvang är norden inspirerat behöver inte betyda att det ska vara exakt plagierat, eller?!

Inför sura tomtegubbar om du vill, helt upp till dig! På Det Svultna Svinet finns det i alla fall skogstomtar =)
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
"På Det Svultna Svinet finns det i alla fall skogstomtar =) "

Jajemensan och ifall jag inte misstar mig helt kommer det upp en ny version av dessa iom den nya sidan. Tror att hustomtar finns med där.
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Där tror du helt rätt....
Ett stort arbete med många kommande moduler kommer att läggas upp på sidan. Det innefattar bland annat just hustomtar och gårdstomtar men även skogstomtar, snötomtar med flera.
Jag hoppas att ni orkar vänta tills slutet av veckan då sidan bör vara uppe......Om nu inte Runde Rolf får för sig att några fler ändringar krävs /images/icons/laugh.gif

/Med vänliga hälsningar en av Det svultna svinets hängivna anställda
 
Top