Nekromanti Jorges Bestiarium knäcker!

jonix

Warrior
Joined
23 Jan 2001
Messages
283
Location
kalmar
/images/icons/laugh.gif

Nästan barnsligt sanslöst, läst 57 av JBs 160 sidor och det pirrar i hela kroppen, varje sida innehåller något nytt, varje illustration är äckligt inspirerande, det är moget skrivet och allt är så förbannat genomtänkt!

Tro inte att JB är en standard monstermanual där det finns lite hafsbilder och lite data på diverse vanskapta och fantasilösa monster. JB är MYCKET MER än det, det är en ypperlig beskrivning på Trudvangs invånare (ca60 varelser på ca160 sidor säger väl allt?) skrivet så jedra snyggt att man är rädd för att ögonen kommer börja blöda.
Man kan ju inte mindre än hålla med Baldyr; Trudvang lever!

JB är och har allt, enklare och bättre än så kan inte betyget bli!...

Det vågar jag påstå innan jag ens läst klart!
/images/icons/laugh.gif





Ho! ho! ho!
Kan ju tillägga nu när min psykiska ålder drastigt sjunkit till 12års nivå att jag köpte denna underbara skapelse för 267kr, i en affär som hade nått jubileum eller nått sådant just den här underbara lördagen...

Sug på den ni över helgen!
Mouahahahah!
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,532
Location
Stockholm
JORGES = BÄST

Jag kan bara hålla med! Jorges är utan tvekan den snyggaste och mest stämningsfulla monsterbok - kanske tom rollspelsbok - jag någonsin sett. Knäcker lätt D&D3Es monster manual som framstår som ett burleskt och vulgärt gytter i jämförelse.

Väskriven, intressant och med mycket anvädbart material - fanken, allt material är användbart! Till skilnad från många andra monsterböcker där man i princip bara kan tänka sig använda ett fåtal av monstren.

Alla inblandade ska ha en rejält stor eloge, för detta är utan tvekan det bästa svenska rollspelstillbehör sedan ... expert.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Opps [ot]

Med tanke på allt som sagts nu om Jorges så känns det som om mitt religionsprov på tisdag ligger väldigt illa till, eftersom jag troligtvis får Jorges i morgon med posten. För mitt religionsbetygs skull hoppas jag nästan att boken anländer på tisdag istället./images/icons/crazy.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
jag betalade 349:-

Och jag gjorde det gladeligen, JB är värt varenda krona dubbelt upp.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Opps [ot]

"Med tanke på allt som sagts nu om Jorges så känns det som om mitt religionsprov på tisdag ligger väldigt illa till,"

Det ingen fara, då hinner du ju läsa på och lära dig allt om Hamingjes, den nya religionen till Trudvang, och få ett MVG på provet. /images/icons/grin.gif
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Jag betalade 399:-

...men jag tänker inte gnälla för att jag bor i universums utkanter den här gången. Jag har idag inhandlat Jorges Bestiarium (varför vänta tills idag, det var ju två dagar sedan den släpptes kanske du undrar? Den kom inte till butik förrän idag, inte mitt fel) och jag lovar att alla lovord du har läst på forumet är sanna! Jorges Bestiarium kickar butt tjugo gånger om, illustrationerna är fantastiska och boken är det snyggaste i rollspelsväg på mycket länge! Faktum är att jag kan inte sitta här och skriva hur bäst den är för jag måste uppleva det totala välbefinnandet av att bläddra i den en gång till...

Ashley Riot
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Jag betalade 399:-

"illustrationerna är fantastiska"

Precis, det finns inte en enda dålig bild i JB. Alla illustrationer är 11:or på en skala på 1-10 utom en som är en 9(Vilket inte är dåligt/images/icons/smile.gif). Vilken är det då som är en 9:a undrar du, jo den på skogstrollen som känns lite tam jämfört med skogstrollen på regelbokens omslag och det är det som drar ned betyget, inte teckningen i sig.
 
Top