Nekromanti Jorges-bestar

Angmar

Veteran
Joined
9 Dec 2001
Messages
88
Location
Stockholm
Är det några andra som tycker att bestarna i jorges ibland kan vara för bra? En del av dem kan man ju aldrig möta, och vad skall man då ha dem till? Läsa om och tänka på hur tuffa de är eller?
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Dom är till för många sorters spelare!
Dom är även bra insperationkälla för spelledare!
Och tracka inte ner mina bestar igen för annars!
 
Joined
2 Mar 2001
Messages
122
Location
Sverige, Stockholm
Sagan om Tunnelsvinen

Visst är många av varelserna bra och ovanliga men det är för att de är just ovanliga bestar och varelser...

Vore de vanliga skulle det inte vara någon mening att i detalj beskriva dem för folk...

Jag gillar Jorges starkt och finner varelserna båda bra i sin ursprungsform och som inspirationskälla. Dock när det kommer till hur BRA dem är vill jag säga emot på vissa punkter.

Ta en titt på tunnelsvinen till exempel..

Ett gigantisk vårtsvin som kan mäta upp till 3 meter i MANKHÖJD. Det innebär att den knappt kan stå i en lägenhet med normal takhöjd... Att den sedan har cirka 1 meter långa betar att storma fram mot sitt offer med finner jag ännu mer hotande.

Nu när jag ser på dem statistikmässigt finner jag en del fakta vilka är riktigt lustiga.

Denna gigantiska nasse kan ( om den lyckas med ett
FV 9 slag ) som medel vålla 7 i skada!!! Detta mot en vanlig läderrustning och skadan sträcker sig så högt som 4!!!!

Jag vet inte om någon annan finner detta komiskt men jag får mig då ett gott skratt..Har nu modifierat den efter egna åsikter och kommit fram till rimliga mått enligt mig...

Ville bara dela med mig av mina kunskaper /images/icons/smile.gif
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
Hehe *minns* OT

Ja men var det inte snösvinen det var? Jaja i vilket fall så var det lite roligt eftersom vi alla hade väntat oss en hård strid mot dessa bestar. Inte ens SB:n var mycket att komma med något som förvånade oss storligen. Men nog var det ändå Snösvin?
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Jag kontrar dina nurglings och gramatikrättningar med tvål!
Tji fick du!
 

majorme

Veteran
Joined
3 Mar 2002
Messages
46
Location
Stockholm, Sollentuna, Trollskogen
Jaja, det är jätteduktigt. Men kan man kanske få svar på frågorna??

Mina nurglings har stora påkar och slemklumpar så de causar fear. Jag hämtar sedan lite chaos dragon ogres som sprutar ner dig med WC-Anka! Hahahahahahhaha!
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Jag har ju mina små bestar från bestiariumet så självklart skickar jag en Logedrake på dig!
Tji fick du!
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
LOgedraken är en av dom störts och styggaste drakarna som beskrivs i mit bestiarium så vet hut pöjke!
Kallar på mina Spirit hoosts som dina snotlings inte ens kan peta på!
Tji fick du!
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Snotlingens vinner... [ot]

...antagligen i alla fall.
Och det gör dom eftersom:
1. Snotlings är så dumma att de inte inser att de förlorar - alltså vinner de!
2. Enligt reglen om en på miljonen* vinner snotlingens (fast dom måste kanske fummla lite först).
3. Snotlings häftighetsgrad ligger högt över det mesta och kan inte jämföras med jorges monster**
4. Du skriver ryckte istället för rykte.

*den enda på miljonen slår alltid in, det är ett välkänt och allmänt accepterat faktum. Alltså om chansen för att snotlingens skulle vinna är en på miljonen vinner de (enligt den här teorin).
**med det menar jag inte att jorge monstrerna är "ohäftiga" utan bara på ett annat plan.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som anser att alla "greenskins" under 1,20 är kult!
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Snotlingens vinner... [ot]

Snotlings är häftiga men!
Dom kan inte träffa av spirithost eftersom dom är spöken!
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: "...eftersom dom är spöken"-det är ovidkommande NT

Men Snotlings klarar fortfarande inte av spökena eftersom dom är idioter och gör självmords atacker!
 

Jorge

Veteran
Joined
27 Nov 2001
Messages
139
Location
Umeå
Re: Ge upp! (totalt [ot])

Kanske det men jag har bättre saker för mig så TJI FICK DU!
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Ge upp! (totalt [ot])

Som vad då? Fortsätta?
Tja, det är väl bara att se sanningen i vitöga - Tji fick jag.
Nu när du skriker och har dig...
Men hur som helst kan det väl inte skada med ett sista försök/images/icons/wink.gif.

Det blir lika eftersom snotlingens dör men inte innser att de förlorat.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som innerligt hoppas att du köper den utgången. *hoppas*.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Ge upp! (totalt [ot])

Bravo grabbar, bravo! En lysande debatt som är totalt urflippad! Tummen upp! Och jag tror nog att snotlingsen skulle vinna lätt.


Storuggla, gillar det han ser
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Grattis! ([ot] så det stinker)

Du har vunnit en hedersmedlemskap i det (relativt) nybildade sällskapet:
Svenska Sucking-vits föreningen.

Det innebär inget särskilt men du har iofs rätt att få höra de riktigt dåliga vitsarna...
Inget större nöje men jag kom inte på något bättre.

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som för ett ögonblick funderade över om "Storugglan" måhända var ironisk men insåg att det i så fall skulle vara etiskt oförsvarbart och snart avfärdade tanken...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Grattis! ([ot] så det stinker)

Du har vunnit en hedersmedlemskap i det (relativt) nybildade sällskapet:
Svenska Sucking-vits föreningen.


Har jag? Tack! /images/icons/laugh.gif


Det innebär inget särskilt men du har iofs rätt att få höra de riktigt dåliga vitsarna...


Som i stil med: Vet du vad Sherlock Holmes säger när han vill ha mer värme i lägenheten? "Elementärt, min käre Watson."
Som den då eller?


Storuggla, stolt
 
Top