DoD Johan Rising i Fenix, del 1. Varhjortar

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Hej!

Vi saknar Rising, men vi har något som många inte får när någon lämnat dem, nämligen Risings inlägg här på forumet. @Vitulv uppmärksammade mig på en tråd där Rising skrivit flera monster till Trudvang. I den efterfrågas publicering av dessa vid tillfället, men Rising ville vänta tills han samlat fler och bearbetat dem.

Nu publiceras hans första text i Fenix. Jag har bearbetat texten och anpassat den till Ligans Drakar och Demoner. Jag har även familjens tillstånd för detta.

Min tanke är att alla Risings texter som dyker upp i Fenix kommer att få en PDF, när det gått tre månader efter publicering, och att dessa kommer att göras tillgängliga på scenariobiblioteket (utan artwork och troligen en enklare design).

Saxat från manuskriptet som skickades till Fenix:

TEXT
Johan Rising (1978 - 2010)

BEARBETNING
Magnus Seter, med familjens tillstånd

ILLUSTRATION
Anton Vitus

LAYOUT
Dan Algstrand

Detta material är publicerat under tredjepartslicensen för Drakar och Demoner (version 1.0). Drakar och Demoner och Ereb Altor är registrerade varumärken tillhörande Fria Ligan AB. Grafiska element är © Fria Ligan AB och används med skriftligt tillstånd.

[RUTA]
Johan Rising var en av de mest omtyckta och respekterade användarna på forumet rollspel.nu. Han lämnade oss 2010 men kvar finns många finurliga, kluriga, smarta och rent ut sagt fantastiska inlägg som Johan skrev under sin tid med oss. Monstret varhjort är baserat på ett sådant inlägg och skrevs ursprungligen för att användas i Drakar och Demoner Trudvang. Johan skrev i slutet av tråden att han hoppades att monstret någon gång skulle publiceras. Nu är tiden inne för den första av Johans texter från rollspel.nu att sättas på pränt i Fenix.
[/RUTA]
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Nominera gärna andra texter som Rising skrivit som ni tror kan passa att publiceras i Fenix!
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,473
Location
Stockholm
Vad sägs om att länka till tråden ifråga?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag läser fortfarande Risings inlägg om skräck och Kult med stor behållning – om jag får lägga till teman på Risings meritlista.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,592
Nominera gärna andra texter som Rising skrivit som ni tror kan passa att publiceras i Fenix!
Jag kan inte hitta den nu, men i någon diskussion om vilka varelser som kunde vara sexiga så skrev han en liten story med en skogsman som blev förälskad i en trollkvinna. Jag gillade den, den hade hjärta, och passade stämningen perfekt.
 
Top