Nekromanti Jobbställe i Stockholm sökes

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,893
Location
Port Kad, The Rim
Tips sökes!

Jag har en massa saker att skriva och trivs inte med att göra det hemifrån. Jag behöver alltså ett ställe hyfsat centralt i Stockholm där jag kan sitta flera timmar i sträck med min laptop i hyfsat lugn miljö och där det finns väggurtag för datorn. (Batteriet är kasst.) Kafé eller bibliotek.

Förr i tiden brukade jag sitta på UI:s bibliotek i Gamla stan, men det har flyttat någon annan stans.
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Riksdagsbiblioteket är ett alternativ under kontorstid, men har varken kvällsöppet eller öppet på helger. (Jag misstänker att det kan gå bort just därför...)

Det finns dock bra med läsplatser, där man kan använda egen dator, och det är knappast någon rusning till dem. Det ger dessutom oslagbar tillgång till riksdagstryck, utredningar och myndighetsskrivelser av olika slag - som kan vara en utmärkt tidsmarkör och källa till många intressanta uppslag... :gremwink:

(Utbudet av andra typer av böcker är dock i princip obefintligt före 2007, och smalt därefter...)
 

Tibbelin

Warrior
Joined
28 Mar 2006
Messages
305
Location
Nangiala
Under hela min gymnasietid så hade jag stadsbiblioteket som mitt andra hem, dock vågar jag inte uttala mig om hur bra det är med eluttag men det var trivsamt då i alla fall.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Gardener said:
Finns ju Coffice på söder också. http://www.coffice.coop/

Ett arbetskafé, gillar idén, var själv sugen på att dra igång nåt liknande för några år sen. Men jag har inte varit där.
Jag fikade där idag! Supertrevlig miljö, tyckte jag i alla fall. Blev lite sugen på att sitta där någon ledig dag och spela datorspel! :gremcool:

Kostar pengar i alla fall. 100 spänn för en lös dag, annars nåt slags paket för olika många månader, tror jag.
 
Top