Nekromanti Jisselonorden

Dueenlurrv

Veteran
Idag satt jag och sakta drömde mig bort i den gamla modulen Asharien & Soldarn då jag (Otroligt nog) såg något jag inte sett eller hört förut, under kapitlet om kampanjspel finns några tabeller om status i samhället och hur folk reagerar på rollpersonerna. och något som gav + på denna status var om man hade mottagit Jisselonorden. Blev lite intresserad av vad det kunde vara för något, men kunde inte hitta vad det var för något. så jag gick till Encyklopedia Mudana (Gav den ennu en changs, den har hitils inte hjälpt mig med något.) men som vanligt stod det inte med där.

Så snälla, jag behöver hjälp, kan någon berätta vad Jisselonorden är för något och kanske var jag kan läsa om den. :gremconfused:

ClawHawk

Veteran
Jisselonorden är något som tilldelas trogna soldater (eller segeanter eller ngt liknande, tror jag), observera att trogna inte betyder duktiga eller skickliga eller ngt sådant. Detta står att läsa om i Asharien & Soldarn. För närvarande har jag inte tillgång till modulen, vilket leder till att jag inte kan garantera att detaljerna är korrekta, ej heller närmare specifiera var detta står

Duddmannen

Hero
Jag älskar den modulen!

OK, det kanske beror på att det var den första landsmodulen som kom, men den innehåller mycket av det som gör Eon så bra. Gott om detaljer och bra personbeskrivningar samtidigt som den lämnar lagom utrymme för egna tolkningar. Consaber är ju lite modernare och kan gå djupare eftersom det bara är ett land som beskrivs, men Asharien & Soldarn är fortfarande en av de bästa modulerna till Eon.