Mja, sådär vansinnigt ordinärt är det ju iofs inte - skadesystemet exempelvis har ju i princip inga som helst likheter med ordinärt D20. I Jeremiah kan faktiskt en enda träff från en vanlig låglevels dussintomte vara dödlig
Fast i övrigt är det nog same old, iaf enligt vad jag minns. Jag sitter inte hemma nu, så jag kan inte pinna över till bokhyllan för att kolla.
Men buggigt är det, på sedvanligt Mongoose-manér. Det är nog faktiskt det absolut buggigaste D20-spel jag någonsin haft det tveksamma nöjet att läsa
Jo, jag läste att Jeremiah räknas som ett av de buggigaste spelen någonsin, i jämn kamp med Conan v1 (också från Mongoose...). Till och med DoDT är ett under av korrekthet i jämförelse.
Problemet med Mongoose är att dom verkar ha ett gäng olika människor som skriver böckerna utan att någonsin prata med varandra. Sen när grejerna väl släppts har dom ytterligare en människa som skriver erratan, utan att prata med nån annan och därmed säger emot allt och alla. Sen har dom ytterligare en snubbe som svarar på frågor om buggar och errata - och givetvis har inte han heller pratat med någon annan, så han fortsätter trenden med att säga emot allt och alla. Summa summarum är Mongoose en bunt människor som var för sig skriver väldigt bra saker, men eftersom dom aldrig någonsin kollar av med varandra så blir det buggar, buggar och åter buggar.
Tur i oturen är att detta bara verkar gälla på regelfronten, och eftersom jag tokvägrar att använda D20 så gör det mig inte så fasligt mycket
Okej, det är ett buggigt RPG. Vad jag dock undrar är: hur mycket av stilen och världen från Hermanns serie finns kvar i spelet? Vad förväntas rollpersonerna göra?
Känns ju som att det borde kunna bli en cool setting av det här.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.