Nekromanti Jargiska kejsardömet?

vandraren

Swordsman
Joined
17 May 2002
Messages
453
Location
stockholm
Kommer denna modul någonsin att komma ut? Den har stått på neogames releaseplan sen jag föddes (lätt överdrift). Är det någon som arbetar på den? Är det någon som vill arbeta på den? Kommer den nästa år? Eller är det bara att glömma denna modul för all framtid?

Det är ju trots allt det största, mäktigaste och mest tongivande riket i de kända delarna av Mundana, så det vore inte helt fel med en utbrodering. Man längtar ju efter att få läsa mer om den jargiska byråkratins olika råd, instanser och utnämningsvägar för att inte tala om inkvisitionen och riddarordnarna. Dessutom lär ju hemlighetskapitlet bli rätt saftigt med tanke på att kejsar Jargus är typ 150 år gammal. Vore skoj om någon ville dela med sig av någon info om denna modul.

Har för mig att Jargien från början skulle omfatta ännu större delar av Mundana och vara dark fantasy, men att killen som kom på konceptet hoppade av Neogames för länge sen. Någon som vet?
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
Jargiska Kejsardömet var ursprungligen en idé av Ola Nilsson (eller Stafhammar som han numera heter) men är nu i händerna på Carl Johan Ström.
Mig veteligen så håller han på och småpillar på modulen och angriper den från olika håll men när den väl kommer ut går inte att säga. Det blir i alla fall inte i år - det är en sak som är säker.

Däremot kan jag rekomendera den ypperliga modulen om magikratin Thalamur som kommer till hösten.
 
Top