Nekromanti Jargientexterna levererade till Neogames

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Goda nyheter, jag har ikväll skickat över Jargienmanuskriptet till Neogames.

Detta är en stor milstolpe för mig. Texterna är ett första utkast och behöver genomgå en grundlig korrekturläsning. Dessutom har jag lite jobb kvar med kampanjkapitlet -– fast frågan är om det som finns nu inte skulle räcka (om det bara redigeras).

Nu väntar en lång och mödosam process med illustrationer, layoutning och omslag.

/ CJ
* Tänker redan på ytterligare idéer om inkvisitionen *
 

Carl Johan Ström

Swordsman
Joined
19 May 2000
Messages
441
Location
Göteborg
Om intresse finns kan jag nog göra en utskrift av manuset att förevisa för intresserade. Att allt hela modulen skulle bli klar till dess är dock extremt osannolikt -- för att inte säga omöjligt (tror jag, fast det hänger nog på Kim mest ;-)

/ CJ
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Det vore ju en smart tid och plats att lansera nya moduler på iaf.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Ja eller om jag drev ett företag som t.ex. Neogames så skulle jag ha som målsättning att släppa nya produkter till större event som lockar många rollspelare.

Detta eftersom det är troligt att man inte har råd med reklam och att Gothcon, SSK osv samlar många rollspelare vilket möjliggör till att göra företagets produkter till en "snackis". Särskilt om man kombinerar ett produktsläpp med ett seminarium om världen, produkten och framtida planer för företaget. Att ha konventsäventyr kopplat till modulen är nog inte en sån dum idé det heller för att skapa intresse.
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Vi har en daakpräst i gruppen vars synder börjar stacka upp. Snart måste han gå på pilgrimsfärd, annars blir det skärselden.
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,428
Location
Maastricht
Jag skulle helt sikta på att leverera moduler på det sätt du beskriver, men det man får tänka på är att vi trots allt snackar om folk med rollspel som en bisyssla, och inte ett heltidsjobb, det begränsar nog en hel del är jag övertygad om.

Och grattis till Carl Johan, ser ifram imot att spela en Jargien kampanj i min grupp när modulen väl kommer. Och det verkar bli en mastig bok!

Hoppas Pizzan smakade!
 

Gemstone

Swordsman
Joined
21 Aug 2005
Messages
422
Location
Stockholm
Duncan said:
Vi har en daakpräst i gruppen vars synder börjar stacka upp. Snart måste han gå på pilgrimsfärd, annars blir det skärselden.
Är han inte övertygad om sin egen fullständiga perfektion som Daak prästen var i våran grupp? Han var ökänd för att han tyckte folk trodde för lite och inkvisitnen sa åt honom att han fick ge sig och inte bränna folk på bål bara för att de inte kunde citera alla daaks verk.

Den prästen var på god väg att bli av med sin prästitel : )
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Vår präst är mer tolerant (vilket jag som SL är glad över). Han ser hellre att syndare straffas av sina egna synder än av kyrkans övervåld. Dessutom så skulle han aldrig överleva om han muckade gräl med allt och alla. Vad gör en död präst för nytta?
 

DesertRain

Hero
Joined
18 Oct 2005
Messages
1,008
Location
Lund
Först och främst grattis!
Kul att höra att det börjar bli klart, textmässigt i alla fall. Nu behöver vi bara peta lite på Ymir så att han skriver klart Västlanden så har jag alla böcker som jag ser fram emot :gremsmile:
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Carl Johan Ström said:
Ja, det blir nog bra med Ymirs modul, fast även Damarien tror jag blir en utmmärkt äventyrsplats...

/CJ
Det jag sett av Damarien via Av Blod Komna stödjer detta uttalande. :gremwink: Vill ha hela Asharina, men... Västmark kanske inte är så mycket att skriva om? <.<
 
Top