Yvian
Warrior
Finns det någonstans nerskrivet hur stor den jargiska militärmakten är, eller har nån något förslag på rimlig storlek? I GM (Geografica Mundana) så står det bara "Stora men splittrade"...
Jag hade eventuella tankar på ett splittrande av riket (alá "romerskariket-som-delas-upp-i-två-delar"-stil) och då är det ganska bra att veta lite ungefärliga siffror hur stora arméer som de båda rikena (om Jargien delas alltså, då blir det ju typ Öst- och Västjargien) kan tänkas förfoga över...
Någon som har några bra äventyrs-idéer i samband med ett eventuellt splittrande?
/Yvian, som inte tycker om myggor men som alla myggor älskar
Jag hade eventuella tankar på ett splittrande av riket (alá "romerskariket-som-delas-upp-i-två-delar"-stil) och då är det ganska bra att veta lite ungefärliga siffror hur stora arméer som de båda rikena (om Jargien delas alltså, då blir det ju typ Öst- och Västjargien) kan tänkas förfoga över...
Någon som har några bra äventyrs-idéer i samband med ett eventuellt splittrande?
/Yvian, som inte tycker om myggor men som alla myggor älskar

) uppblåst. Men jag kan tänka mig att rika personer ser till att sin egna lilla armé så dom kan ta sin del av kakan när inbördes kriget kommer. Att tiraker är fula (Vackra) och luktar (dofta ljuvligt) hindra inte att de slåss bra. Kort sag så finns de säkert några tusen icke officiella soldater i landet....