Nekromanti jargien

anaril sanator

Veteran
Joined
14 Oct 2000
Messages
26
Location
fagersta
har en liten fråga till om jargien,
krävs det speciella tillstånd att vara i landet och isåfall
hur skaffar man dessa.
hur pass ansträngda är relationerna till Asharien o soldarn
kan en zorianriddare överleva mer än 5min där?
he he ni kan se var detta bär........

illusionens mästare
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
kan en zorianriddare överleva mer än 5min där?

han borde ju göra det om han inte stoltserar runt bland Daak riddarna att han är tuffast och bäst på jorde

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Jag tror man kan överleva riktigt länge om man maskerar sig. Det är nog bara dumma (hederliga) krigare som kan åka dit (genom att vägra förneka sin tro eller nått sånt), vanliga människor klarar sig nog bra. Se bara på alla små bybor som 'tror' på daak runt det jargiska kejsardömmets gränser...

Fast om man hela tiden säger att man tror på den gamla draktron och hatar den jargiska guden daak-tak så blir man nog ihjälslagen med en gång...

Jag spelar en häxa (med häxmärke, demonnedkallningsböcker och hela faderullan) och hon klarade sig kanske ett par veckor i jargien genom att hela tiden förneka att hon var häxa, inte kasta besvärjelser när folk såg det å så vidare.. (hon fick tillochmed ett fribrev signerat av nån högt uppsatt inkvisitör "jag är ingen häxa")

Smaffy är jag. blä.
 

Elrond

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
113
Location
Bollnäs
"kan en zorianriddare överleva mer än 5min där?"

Aahhh... Skulle vilja se den Zorianriddare som skulle våga sätta sig upp mot Uthos Qathaga, inkvisatören utöver det vanliga. Skulle nog inte bli mycket kvar av den stackars hädaren från Soldarn...

[color:green]//Elrond</font color=green>
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Ja om man inte stoltserar med sin tro (om den nu skiljer sig från tilåtna Daak tron) så lever man ju länge ocj väl antagligen, och om inte annat så kan man ju "konventera"
ett annat exempel är ju alla zolod dvärgar i Tibara(!) och Daval...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 
Top