Nekromanti Japansk musik

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Ååååh... [OT]

jo, förjäkla dyrt är det att åka dit. och dyrt att leva där. Tokyo är väl den dyraste staden i världen om jag inte minns fel.
Jo det stämmer. Men nu är dock dessa siffror baserade på vad som är dyrast för jänkarna. Och hittils har faktiskt inte resan blivit allt för dyr. Jag har pungat ut 8000 för flyg, 8000 för del i trippelrum i 18 dagar. Sedan tillkommer nöjespengar vilket jag beräknar taga med mig mellan 30000-40000.

Tzimisce
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: dyrast stad[OT]

Jag vill ha det till att du minns fel... Jag har för mig att det är bortåt Hong Kong det är dyrast att vara...
Han har faktiskt rätt. Tokyo är dyrast. Men det är inte så fruktansvärt billigt i Sverige heller. Och som jag sade tidigare så är det jänkarna som gjort listan och den är därmed mest precis för dem.

Tzimisce
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Re: Ååååh... [OT]

Skönt att jag inte är ensam... Det är inte många här i mina hemtrakter som gillar japanskor... Kan man skriva så utan att det tas för "japanska skor"?

Nä, nu börjar det bli lite väl OT! Skicka hellre dessa svar som ett PM
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Ååååh... [ännu mer OT]

när jag var där för en tre år sedan så betalde vi också ca. 8000 för flygbiljetten. Men sedan så kunde vi bo hemma hos en kompis i två av de tre veckorna vi stannade i japan. Den tredje veckan så tog vi tåget söderut till Kyoto, Osaka, Hiroshima och enda ner till Beppu. Då bodde vi en natt på vandrarhem och några nätter på hotell. Innan vi åkte köpte vi nån sorts tågkort som gick på 3000kr eller nåt, men som då gällde på alla tåg - något som man tjänade rejält på för att åka tåg i japan är svindyrt. Resan, inklusive mat, öl, samurajsvärd och alla annat gick på 20000-25000, men då levde vi nog rätt billigt.

Att Tokyo är den dyraste staden läste jag i Metro för någon vecka sedan. New York kom på andra plats.

Ha det så kul i Tokyo. Om du är datorintresserad glöm för all del inte att besöka Akihabara: en stadsdel i Tokyo stor som centrala göteborg (!) och med massor med elektronikbutiker.

Kan pai!
 

Selly

Level 5 Laser Lotus
Joined
10 Apr 2001
Messages
1,450
Location
Stockholm
"Hörde en Backstreet Boys cover sjungen av kvinnor på den kanalen (poetisk rättvisa, tyckte jag) bland annat en gång. Skrämde skiten ur mig."

Det var säkert MAX - Barairo no Hibi...den låten regerar. :gremgrin:
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,338
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Ååååh... [ännu mer OT]

Akihabara... Electric town!? Ska inte glömma den. Ska ju faktiskt vara i Tokyo mer eller mindre hela vistelsen. Angående utgifter så är jag lite billigare i drift än du. Jag komme blandannat inte behöva köpa JPR passet då jag endast skall vara i Tokyos närområde. Jag dricker inte alkohol och skall dessutom vara där några dagar mindre än du var. Med den ekvationen så ser det faktiskt ut som om mina pengar ändå kommer räcka ganska gott :gremsmile:
Hör gärna av dig via pm om du har några fler tips som du vill dela!


Tzimisce
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
::editerad av Sereg
Uppmana inte till piratkopiering, tack!


annars e ju japanaradio ett bra tips
gå bara in på http://www.shoutcast.com och gör lite lämpliga sökningar

[OT]
får man ha en sån här avatar?
[\OT]
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
En polare kom faktiskt förbi igår med ett uttalande om den Japanska gruppen Mono, deras spelning var tydligen något av det bästa min polare sett, jag har fått låna skivan och det är riktigt skön instrumental musik som man kan softa till och det passar utmärkt som bakgrundsmusik.

Det är värt att kolla upp, sälgs på Skivhugget i Göteborg för över 200 kr (USA-import) eller så kan det händige kanske hitta det någon annan stans.

/Seinet Wintermute
 
Top