Nekromanti Japansk musik

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Efter att ha läst den här tråden blir man genast lite sugen på att ha en kampanj i Japan...

Någon som har några bra tips på japansk stämningsmusik... Typ japansk techno och sånt...

/Robin
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Ett tips kan vara att lyssna på www.japanaradio.com, som spelar japansk musik. Antingen kör man den i bakgrunden eller så lyssnar man fixar det man gillar sedan :gremsmile:


Storuggla, je suis le morse
 

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Ett tips kan vara att lyssna på www.japanaradio.com, som spelar japansk musik. Antingen kör man den i bakgrunden eller så lyssnar man fixar det man gillar sedan
Jättebra! Men ändå inte... De spelar ju bara massa japansk pop (just nu iaf). Det ska ju helst vara lite mer cyberpunk över det...

/Robin
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Jättebra! Men ändå inte... De spelar ju bara massa japansk pop (just nu iaf). Det ska ju helst vara lite mer cyberpunk över det..."

Tja, de spelar... en udda blandning minst sagt. Hörde en Backstreet Boys cover sjungen av kvinnor på den kanalen (poetisk rättvisa, tyckte jag) bland annat en gång. Skrämde skiten ur mig.
Nåja, tids nog kanske? Det finns förvisso skivor att köpa här men då ska man ha kreditkort vilket kanske inte alla har...


Storuggla, fyllehandlar på cdjapan.co.jp allt för ofta
 

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Hörde en Backstreet Boys cover sjungen av kvinnor på den kanalen (poetisk rättvisa, tyckte jag) bland annat en gång. Skrämde skiten ur mig.
Haha! Det hade jag velat höra!

Det finns förvisso skivor att köpa här men då ska man ha kreditkort vilket kanske inte alla har...
Köpa? Jag föredrar termen "fixa"... :gremgrin:

/Robin, famlar fortfarande i mörkret efter japansk TECHNO!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Hmm, en snabb googlesökning gav följande sida: Ugglepower! Där spaltas några DJ-nman upp och några bolag, vilket torde vara nog för att man ska kunn ahitta deras alster och... eh... "fixa" dem.


Storuggla, tänker inte vara mer specifik än så när google finns
 

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Tack. O du store Storuggla-san för att du har tålamod med mig trots att jag uppenbarligen inte ens har vett nog/orkar att leta själv först... :gremsmile:

/Robin, ska "fixa" lite musik... Hehe :gremwink:
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
japansk techno låter ofta som vanlig techno.

Kör på nått bättre.
Kolla upp artister som Buck Tick, Schwein och Schaft som är japanska, 50% japanska eller 66% japanska, respektive.

Vill du ha musik som får dina öron att blöda (efter mer?) så är ju Noise vad japanerna gör bäst. De gör det till och med så bra att man faktiskt säger japanoise. Artister som Masonna, Merzbow och Melt Banana funkar nog.
Merzbow har släppt mängder av plattor (samlade 80 fullängdscd i en giga-box för nått år sen...) och många av dem består av ett eller två spår som bara bygger på långsamt muller och lite brus. (resten bygger på snabbt muller, brus och höga frekvenser...)

Jävligt cyberpunk dvs :gremsmile:

Ehm.

Det är alla jag kommer på för tillfället.
Mest för att jag inte har koll på vilka ant-zenartister som faktiskt är japanska.

chrull
 

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Vill du ha musik som får dina öron att blöda (efter mer?) så är ju Noise vad japanerna gör bäst.
Jo tack... Jag har hört Merzbow innan, men det var japansk musik jag ville åt, inte fabriksoväsen...
Merzbow omöjliggör allt tänkande...

/Robin
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,331
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Testa att "fixa" Utada Hikaru. Hon är riktigt bra. Annars finns ju Morning Musume och deras underband. Detta är ju inte stenhård cybertechno. Det är dock japanskt och kan i alla fall komma att ge japansk stämning.


Tzimisce
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
Nej nej käre vän jag ska leda dig på rätt spår.Terchno låter lika dant världen över och det är en jävla tortyr o lyssna på.Kör Ramstein istället.Så har jag tänkt mig musiken i Neotech.

/Funkus som ska flyga till Malaga imorron 8.50 på Arlanda.
Nån som ska till espana
??
 

SkitRobin

Veteran
Joined
10 Jun 2003
Messages
30
Location
Bräkne-Hoby
Nej nej käre vän jag ska leda dig på rätt spår.Terchno låter lika dant världen över och det är en jävla tortyr o lyssna på.Kör Ramstein istället.Så har jag tänkt mig musiken i Neotech.
Okej. Har Ramstein någon låt på japanska? :gremtongue:

Men nåt japanskt ramstein-inspererat hade inte varit fel det heller...

/Robin, tror bestämt att Ramstein är tyska.
 

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
sök på låten beast of blood och du får upp en grupp som heter malize mizer. (ja e osäker på stavningen så sök på låten) Dom har ganska bra låtar.

Bra stömmningsmusik är siam shade. Lugnt men ändå inte. Vacker musik må ja säga..
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
japansk techno? Har typ bara hört Gaball, och då bara ett fåtal låtar. men det jag hört har varit rätt ok. Sök så hittar du säkert nåt.

Annars har ju Ayumi Hamasaki gjort nån cyber trance-skiva som är rätt ok. lite upphottade jpop-låtar typ.
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Re: Ååååh... [OT]

jo, förjäkla dyrt är det att åka dit. och dyrt att leva där. Tokyo är väl den dyraste staden i världen om jag inte minns fel.

/Sereg, som vill åka till japan för en andra gång ^_^
 
Top