Nekromanti Januari-numret?

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Tjosan!

Jag har aldrig läst Fenix eller någonsin haft en sådan tidining, men jag undrar lite över hur det blir med Januari-numret, när det säkert kommer, och när sidan uppdateras utefter det?
Jag är väldigt nyfiken eftersom jag skrivit ett uppslag åt Riotminds för just det numret... :gremgrin: Ska bli skoj, och då kan jag äntligen komma i kontakt med tidingen, har tänkt börja prenumerera flera gånger, men det har liksom aldrig blivit av bara.

Folk säger att redaktionen har mycket att göra, så jag håller mina tummar för er, tills de blir blåa! :gremwink:
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Min uppskattning är att numret dyker upp om ett par veckor eller så. Det går i tryck snart, det är allt jag vet.


/Dimfrost
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
det trycks typ nu närmsta dagarn och fram till helgen om jag fattat Anders Gillbring rätt...
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Hur, när, var?!?!?!?!?!

Hej igen på er, era gamla tidningsmakare!

Det är 21 Januari, men ännu så är inte hemsidan uppdaterad, gör ni det samma datum som tidningen kommer ut, eller?

Jag tycker ju att ni borde PR:a den och berätta lite om den innan, så man får se vad som komma skall... Så skulle jag vilja ha min tidining i alla fall... :gremwink:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Hur, när, var?!?!?!?!?!

Nu har jag inte någon koll på vad Fenix redaktionen har planerat, men jag har för mig att det senaste nummret kom ut i början av december vilket skulle innebära att nästa nummer kommer någon gång i februari. Men som sagt så har jag inte så stor koll på vad som gäller.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Hur, när, var?!?!?!?!?!

jag har för mig att det senaste nummret kom ut i början av december vilket skulle innebära att nästa nummer kommer någon gång i februari.

Minns inte när sexan nådde butikerna; den kom iaf till prenumeranterna sista veckan i november. Enligt planerna ska ettan vara ute under sista halvan av januari. (Planerna är mer exakta än så, men i praktiken beror rätt mycket på Posten och de har man ingen större kontroll över.)

--
Åke
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,874
Location
Stockholm
Via Posten! Strax! I den brevlåda! ...

Jag har för mig att den brukar dyka upp runt 23–25 dagen i månaden.

Dvs. när som helst, typ.
 

Havoc

Swordsman
Joined
21 Feb 2001
Messages
545
Location
Stockholm
Jag såg januarinummret hemma hos Gillbringarna igår, så det dyker nog upp när som helst.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Via Posten! Strax! I den brevlåda! ...

Så trevligt, då får jag hoppas att det ligger i brevlådan nu, så jag kan läsa det när jag kommer hem.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Okej, där ser man...

Det är nämligen så att Magnus Malmberg lovade att försöka ordna så att numret där jag publiseras skickas hem till mig, och då sade han att han skulle ordna det och att han fått reda på att numret skulle komma den 30:e Januari.

Är det någon som jobbar på Fenix som vet om Malmberg talat med er om detta nummer, för jag har mailat honom två gånger sedan jul utav att få någon respons....???
Jag skulle gärna vilja veta detta, så jag vet om jag får beställa lösnumret själv eller om han lyckats med detta åt mig.
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Re: Okej, där ser man...

Han var borta på semester till typ nyss (eller tja.. 16e kanske), så det kanske går bättre nu.

[OT]
Jag har en liten fråga till Fenix btw. Kan man på nått sätt "beställa" till någon annan, d.v.s. så att jag får räkningen men att prenumerationen går till en annan adress? Det vore praktiskt, så att man kan ge bort en prenumeration till en kompis.
[/OT]
 

Hunk

Hero
Joined
3 Aug 2001
Messages
1,419
Re: Okej, där ser man...

Jag har en liten fråga till Fenix btw. Kan man på nått sätt "beställa" till någon annan, d.v.s. så att jag får räkningen men att prenumerationen går till en annan adress? Det vore praktiskt, så att man kan ge bort en prenumeration till en kompis.
Nu har jag ingenting med Fenix att göra, men mitt tips är att titta här:
http://www.speltidningen.se/julklappsprenumeration.htm

Jag misstänker att det funkar även efter jul...
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,010
Location
Umeå
Tack

Oh, perfekt. Jag får dock vänta ett år tills min kompis fyller år igen :gremsmile:.

Hur hittade du länken förresten? Jag kunde inte se den någonstans på sidan...
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Nr 1 2007 uppe på hemsidan

Låter ju minst sagt som ett fullspäckat nummer. Ska bli intresant att läsa allt.
 
Top