Nekromanti Jahopp Där gick den karaktären åt h*lvete.

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Hejsan,

Har varit ovanligt tyst här på sista tiden.
Så jag gör ett försök att skapa något roligt att slösa vår tid på.

Alla vet att skräckspelskaraktärer dör. Det är liksom de är tillför. Man vet att något blev fel under spelningen när alla spelarna(karaktärerna kanske är bättre att säga) överlever och fortfarande är psykist friska.

Så dagensövning går helt enkelt ut på att ni ska beskriva hur er egna favoritkaraktär gick hädan.

Kan vara trevligt så här den första advent.

\Marcus som håller på att skriva ihopa the rice and fall of Keith"smiley"Johnsson.
 

Herr Brownswick

Veteran
Joined
28 Aug 2001
Messages
59
Location
Onorrland
Re: Jahopp Där gick den karaktären åt helvete.

Alla vet att skräckspelskaraktärer dör. Det är liksom de är tillför. Man vet att något blev fel under spelningen när alla spelarna(karaktärerna kanske är bättre att säga) överlever och fortfarande är psykist friska.
Jaså? Jag måste ha missat någon fundamental regel som säger att jag ska avliva minst en rollperson per skräcksession.
 

Nemesis IV

Veteran
Joined
27 Jan 2003
Messages
133
Location
Falköping
Jag tror nog... (ANT)

Jag tror nog att du ska ta den där "regeln" med en nypa salt. Och erkänn att du i alla fall har någon skräckrollspelskaraktär som dött en ond bråd död...
 

Herr Brownswick

Veteran
Joined
28 Aug 2001
Messages
59
Location
Onorrland
Re: Jag tror nog... inte

Jag tror nog att du ska ta den där "regeln" med en nypa salt. Och erkänn att du i alla fall har någon skräckrollspelskaraktär som dött en ond bråd död...
Diskuterade saken med en annan och vi kan inte komma på någon som dött en ond bråd död i ett skräckrollspel under de senaste tio åren. Vi har inte behövt gå den vägen för att uppnå det vi söker. Vi tenderar mera att brutalt skada rollpersoner på de mest onda sätt och driva dem till vansinne.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Jag hade en vampirekaraktär som dog en gång. Inte för att jag gillade honom öht... Han hette Terrence Sharpsborough; hade en bunte flaws som gjorde honom extremt disträ, glömsk och tankspridd. Han var dessutom helt fixerad vid antikviteter, och avskydde när stadens prins tvingade honom att göra saker.

Lille Terrence gick hur som helst en köttig död till mötes, slaktad av...varulvar.

I övrigt kan jag nog inte direkt komma på något.

- L
 

Saurus

Veteran
Joined
24 Aug 2001
Messages
192
Location
Vadstena
Det jag nog allra mest blev tjurig över var min Setite i Vampire jag hade.

Han hette Chris Redfield. I alla fall så skulle vi fånga en kille, och jag gick fram till honom. Varpå, från ingenstans, han drog ett järnrör så att halva min hjärna flög ut, stack en träpåle i bröstet på mig OCH sköt mig två gånger i huvudet.

Snacka om att killen hade celerity och potens och dessutom auspex och använde allt samtidigt :gremlaugh:
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Åt h*lvete.

Cool tråd!

Den senaste rollpersonen jag dödade - en solospelssession som var en kombination av Kult och mitt eget rollspelsprojekt Abscess - gick hädan på ett rätt coolt sätt. Han ägde en medfödd kunskap om en av de magiska principer som råder i världen; den fungerar som så att om man har sex med någon/något som man själv - och endast man själv - åtrår, då kommer man att betvinga sin partner; "ens älskades liv gjord eller ogjord för att lyda."

Okej, den här rollpersonen hade enorma problem att använda denna magiska princip. Han förstod att den skulle vara helt meningslös om han själv hade alltför höga krav: Om han bara skulle åtrå bombnedslag som Pamela Andersson o.co. så skulle magin vara helt oanvändbar (dels för att sådana bombnedslag är svåra att ragga upp, och dels för att man knappast är ensam om att åtrå dem). Så via avhållsamhet och ett nedsjunkande i dekadens och depravation (är det ett ord?) fick han en alltmer "personlig" smak för kvinnor. Han började ha sex med de fulaste och mest stinkande tiggarna och tiggerskorna i de smutsigaste slumkvarteren i världen, men utan lycka. Antingen var hans åtrå inte äkta (men det var den ju!) eller så var han inte ensam i världen om att kunna åtrå dem han lägrade.

Så han fortsatte allt djupare i vansinnet, och det var medan han hade sex med en brännskadad, missbildad mongoloidkvinna han förstod vad han gjorde fel - han sökte ju utsatta kvinnor, och det fattar ju vem som helst att det vimlar av idioter som tänder på utsatthet. För att kunna använda sig av sin magiska hemlighet så var han tvungen att upphöja sina älskare - och inte bara lyda dem för att kunna njuta frukten av ens egen underkastelse (som en masochist) utan i en uppriktig underkastelse i fullaste övertygelse. Och han visste att övertygelsen måste vara hans egen; han var tvungen att skapa sig sin egen älskare - en gudinna som han och bara han kunde dyrka.

Det var vägen till makt, och som ni förstår en helt ny väg; "underkastelse som maktmedel" - en berusande tanke.

Han började skapa sin egen gudinna av den fjättrade mongoloiden i hans säng; med en kniv skar han bort allt från henne som han inte trodde sig vara ensam om att åtrå, och med det mest personliga han själv hade att tillgå; sitt blod och sin avföring, mestadels - byggde han på henne där hans åtrå för henne fortfarande hade blinda fläckar. När de så till sist förenas i en kärleksakt frågar jag spelaren: "sätter du hennes trygghet före din egen?"
Ja!
"Hennes behov före dina egna?"
Ja! Min gudinna, JA!
"Sätter du hennes ytligaste och nyckfullaste begär före ditt eget liv?"
Ja!
...och när vi hade skådespelat detta färdigt (inte så pretentiöst som det låter, vi behövde skratta litet efter den långa genomgången med kniven och alla exkrementer) så lät jag magin uppfyllas: Flickstackaren hade dött av sina sår och stympade lemmar - men magin fungerade ändå: "ens älskades liv gjord eller ogjord för att lyda," så var det ju.
För att spelaren skulle kunna använda sin slav för att ta hand om alla sina problem (röja hyresvärden åt sidan, lägga ner polisens utredning, mörda de hemlösa som var ute efter hämnd, osv) så bad jag honom välja på vilken grund hans slav skulle lyda honom.
"Tacksamhet," svarar spelaren. "Ömsesidig tacksamhet."

Okej, mord hit och dit, spänning spänning - men både jag och spelaren har förstås redan klimaxet färdigplanerat i våra huvuden. Till slut vill slaven återgälda sin herre av eget hjärta - och hon känner förstås inte till någon annan kärleksyttring än den som hennes herre visat henne: Hon vill älska med honom på samma sätt som han älskade med henne - alltså med kniv och exkrementer. Det blir en våldtäkt som förstås leder till hans död.

Jag tänker inte gå in på detaljer, men vi hade kul när vi levde ut scenen; flickan som sjunger på Joelbitar-melodin med gutturala läten (hon saknar läppar) samtidigt som hon slickar i hålet där rollpersonens ena öga brukade sitta, och rollpersonen som med blodfylld mun ber sin gudinna om ursäkt för sin eksemprickiga rygg. Good fun - och på sätt och vis ganska sexigt.

Vi kom överrens om att det skulle vara ett rätt skönt sätt att dö på.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Well, nu vart det ju tyvärr ett bra tag sedan jag lirade nån form av kräckspel. Hoppas dock på att få lirat nått nu till jul.. :gremtongue:

Anyway, om jag inte minns helt fel så hade jag en karaktär tll Kult eller CoC. Hursomhellst, denne stackre hade sett för mycket för att var nyttigt för honom Så efter att ha varit hysterikst rädd för allt & lite till så tror jag han tillslut fick en massiv hjärtattack & slutade sina dagar under sin säng.
 

2ma2

Veteran
Joined
17 Oct 2005
Messages
71
Själv har jag inte strykit hädan sådär jättehäftigt, men min polare gjorde det. Vi lirade Dark Ages, och hade fått en skumt pergament, förseglat med sigill av en väldigt skum typ.

Vi undrade om vi skulle ta och öppna det. Ingen kände sig manad. Henke hade den tåligaste snubben så, vi sa åt honom att öppna det. Han vägrade. En i sällskapet hade Dominate. Summa summarum, SL suckade, tog upp en hiskelig mängd tärningar och Henke fick slå upp en ny karaktär.

Som min signatur sade...
 
Top