Nekromanti Jaha, då provar jag här då.

Raul

Veteran
Joined
25 Aug 2002
Messages
61
Location
Linköping
Det är asbra att man på forumet här kan diskutera argumentera eller vomera tillsammans med nästan hela rollspelssverige. MEN! det finns en pytten nackdel:

Jag skrev innan på rollspeskulturforumet för att få hjälp att finna namnet på en gammal TV-serie från 80-talet. Efter några förväntansfulla minutrar damp det ner ett eller annat svar med tips eller ideer som hjälpte. Men sedan urartar tråden till en diskussion om några andra serier som man redan vet namnet på. Och jag som ville ha namnet på en helt annan serie :gremfrown: .

Jag förstår ju att det är mycket lätt hänt :gremsmirk:, och jag själv skulle kanske göra detsamma i en sån situation. Men just nu är det mycket frestande att bara vänta en vecka och sen dra upp en ny tråd om samma sak, vilket ju knappast kommer mottas med glädje av vare sig moderatorer eller "vanliga människor" eller mitt sinne för vad som är vettigt. Tråden som nu ligger här (den om serier i TV3 under 80talet) har säkert uppnått statusen "mediokert inrtessant tråd som nån säker tfått nåt svar ur eftersom det skrivits så mycket". Till skillnad från när jag nyss gjort inlägget och många kanske undrar om det kan vara just den serien de tänker på. MItt inlägg blir liksom skymt av de faktiskt lite OT:iga inläggen. Den förlorade sin egentliga mening och eftersom det som står där nu blev någon slags orgie i nostalgi :gremcool: tror ju alla att det är det tråden handlar om. Men det var det ju inte.

Jag kan tänka mig att ämnet gamla serier ligger många så kärt om hjärtat att det är svårt att föra en totalt objektiv diskussion om dem utan att sånt här händer. Observera här att jag inte kritiserar nån, varken de sköna killarna som hjälpte mig några steg på traven eller de som förlorade sig i landet Nostalgi. Jag vill bara ha hjälp att nå mitt ursprungliga mål som står att finna i trådens första inlägg (startinlägget). Och frågar nu efter hjälp här. :gremsmirk:

Ps. Hoppas bara inte den här tråden också urartar till nån instämmelsetävling till hur hörligt det är när man hjälper varandra på ett forum och hur många gamla inlägg man skrivit under sina år. :gremcrazy:

Tack på förhand typ.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Men just nu är det mycket frestande att bara vänta en vecka och sen dra upp en ny tråd om samma sak, vilket ju knappast kommer mottas med glädje av vare sig moderatorer eller "vanliga människor" eller mitt sinne för vad som är vettigt.

Åh, inte är det förbjudet att posta en ny tråd, om man tycker att den förra blev "överpratad" och man vill ha en fräsch omstart. Jag är ett stort fan av att börja om från grunden, mer strukturerat, för att inte tala in mig i en härva av missförstånd, definitioner och gamla förklaringar, när det blir riktigt abstrakt..

Iallafall, det gör man ibland på forumet, och det är nog inte så farligt. Däremot så tror jag nog att den som hade ett svar på din fråga skulle svarat ändå.
Du kan antingen nöja dig med det, att ingen vet, eller så kan du posta en ny tråd. Eller så kan du svara på ditt eget inlägg med ett inlägg med utvärdering och uppmaning till omstartad diskussion. Att låta folk spåna hejdlöst, för att sedan skriva sina egna svar på frågorna är en rätt praktisk, och mycket effektiv, forumteknik.
 
Top