Nekromanti Jaga kor och... urrrrk

The_Gorger

Hero
Joined
28 Aug 2002
Messages
920
Location
Strömstad, Västra götalands län
rotfl

Hotar vem frågar jag? Och med vilket syfte?

Hot är ju oftast utformade för att man skall få, eller slippa få ngt, typ (till personalen) "Om du inte ger mig pengar, så har jag sex med kossan", eller vaddå? Kanske (till kossan)"Om du inte slutar ge mig kåta blickar, så kommer jag ha sex med dig".

Två viktiga frågor besvaras inte i artikeln, "sa kossorna nej, och menade det?" samt "var kossorna utmanade klädda?"

/Gorger

PS En gång cyklade jag och en polare förbi en klippa med massa runor. När vi stod där och tittade på dem, och var på ett väldigt flamsigt humör, så förslog jag att det såg ut som att mannen gökade en kossa. När vi sedan läste informationsskylten visade sig dock att så faktiskt var fallet. Ngn sorts initieringsritual. DS, Nintendo DS
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,509
Location
Helsingborg
Artikeln tänker jag inte kommentera, för många av oss lantisbor förlorar oskulden till djur.. Vad jag däremot tänker skratta lite åt är följande artikel som jag klickade mig till från Storur Ugglurs artikellänk.. Läs och begrunda namnvalet till en av personerna i artikeln.. Är killen ett stackars offer för tevespelsgenerationen?

/Han som undrar om hans brorsa heter Luigi (men som helst hoppas det är ett nick)
 

DODswe4

Hero
Joined
3 Mar 2004
Messages
1,283
Location
Stockholm
att ens komma på tanken att hota med sex med kor, det e ju inte så mysigt alls...

sen undrar man ju lite varför också
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Hmmm? Möjligen svenska släktingar till den här killen?

För övrigt har en bekant till mig som läser naturbruksprogrammet på gymnasiet erkänt att de brukar ge sig ut och välta kor på fyllan. Jag vet inte om det var någon form av skönmålning av sanningen eller ifall det enbart handlade om att få omkull korna på ett icke-sexuellt vis.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Cow-tipping är tydligen ett rätt vanligt fredagsnöje på den amerikanska landsbyggden, i alla fall enligt en amerikansk bekant till mig. Så vitt jag förstått är inga otillbörliga avsikter inlandade – man smyger helt enkelt fram till kon, välter den och försöker hinna undan innan kons ägare skjuter en. Den sista delen slipper man antagligen om man välter kor i Sverige, så jag vet inte om det kan betraktas som samma sak.

Det är inte särskilt hälsosamt för korna att bli omkullvälta, dock, så det är väl frågan om ifall inte ko-sex egentligen är mindre skadligt. De flesta kor blir väl ändå inseminerade nuförtiden, så de skulle kanske inte ens märka att något är fel.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Haha, får mig att tänka på detta...

-Hjalle, tycker kor är dumma, men skulle ge mycket för att få stå och idissla i en hage ibland.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,703
Location
Värnhem, Malmö
Den nordostskånska landsbygden påminner stundtals en hel del om den amerikanska dito, eller åtminstone om stereotypbilden av den. Dessutom är det väl en sådan sysselsättning som lär uppkomma varhelst lantliga människor har tillgång till kor, sprit och inte mycket annat. Det är i alla fall bättre än när de har tillgång till sprit, frusna rovor och motorsågar.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,509
Location
Helsingborg
Var det där trailern till Disneys Kogänget? [NT]

/Han som tyckte att han kände igen joddlandet
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Är jag den enda som skrattar till när ungarna hotar att ha sex med kor och kalvar?
Eehh, nä du är inte ensam om att dra på smilbanden åt detta.. Liksom, va´fasiken är det för hot egetligen.. :gremconfused:

/ Johan K, som fortfarande förundras över detta hot... :gremtongue:
 
Top