Så jag bytte nyligen telefon och konstaterade att än en gång har teknologin tagit ett steg bakåt sedan mobiler toppade 2010. Men den stora besvikelsen kom när jag inte kunde flytta över min gamla gymapp från den förra telefonen. Jag hade över 1 500 pass loggade! Nu har jag förtvivlat försökt att hitta en ny app som funkar lika bra, men jag går bet. Alla jag hittar verkar ha en massa färdiga pass, förinlagda övningar med amerikanska namn och begränsade möjligheter att skapa egna, och krångliga funktioner för att planera sina pass och liknande. Den senaste jag provade (Gymbook) var ganska lovande, men jag har nu insett att man måste planera pass i förväg och att om man inte körde en viss övning förra passet med samma namn så loggas den bara som skippad, och jag kan inte se vad jag lyfte sist. Jag vill ha följande funktioner:
Och eftersom jag är snål vill jag att det ska vara gratis! Hittar jag inget bättre går jag snart över till att använda Anteckningar.
Tips?
- Möjligheten att logga mina set, med olika vikt och repetitioner i varje set, på diverse övningar som jag själv får skriva in namnet på.
- Möjligheten att se vad jag lyfte senast jag gjorde den övningen, oavsett när detta var. Mer långvarig statistik är skert kul, men inte nödvändigt.
- Ett inbyggt tidtagarur.
Och eftersom jag är snål vill jag att det ska vara gratis! Hittar jag inget bättre går jag snart över till att använda Anteckningar.
Tips?