Jag vill ha en enkel gymapp

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
16,634
Location
Göteborg
Så jag bytte nyligen telefon och konstaterade att än en gång har teknologin tagit ett steg bakåt sedan mobiler toppade 2010. Men den stora besvikelsen kom när jag inte kunde flytta över min gamla gymapp från den förra telefonen. Jag hade över 1 500 pass loggade! Nu har jag förtvivlat försökt att hitta en ny app som funkar lika bra, men jag går bet. Alla jag hittar verkar ha en massa färdiga pass, förinlagda övningar med amerikanska namn och begränsade möjligheter att skapa egna, och krångliga funktioner för att planera sina pass och liknande. Den senaste jag provade (Gymbook) var ganska lovande, men jag har nu insett att man måste planera pass i förväg och att om man inte körde en viss övning förra passet med samma namn så loggas den bara som skippad, och jag kan inte se vad jag lyfte sist. Jag vill ha följande funktioner:
  • Möjligheten att logga mina set, med olika vikt och repetitioner i varje set, på diverse övningar som jag själv får skriva in namnet på.
  • Möjligheten att se vad jag lyfte senast jag gjorde den övningen, oavsett när detta var. Mer långvarig statistik är skert kul, men inte nödvändigt.
  • Ett inbyggt tidtagarur.
Det är egentligen allt jag behöver. Inga prenumerationsmodeller med AI-baserade träningsplaner, inga fördefinierade pass eller bibliotek med övningar och videogajder, inga kategoriseringar av övningar baserat på vilka muskler de aktiverar. Finns sådant men jag slipper använda det så är det okej, slipper jag det helt så är det ännu bättre.

Och eftersom jag är snål vill jag att det ska vara gratis! Hittar jag inget bättre går jag snart över till att använda Anteckningar.

Tips?
 
Jag tolkade detta som en bön om en enkel gay-mapp, och blev förvirrad. Allt jag kan rekommendera är spelet Thirsty Sword Lesbians, som ju kan förvaras i en mapp.
 
Nu använder jag Strengthlog (eftersom den gick att betala med mitt friskvårdsbidrag) och den har stöd för allt du efterfrågar, men ärligt talat hade jag alla funktioner när jag bara körde ett kalkylark som träningsapp.
 
Svensktillverkade Strenghtlog fixar allt det där i deras gratisversion.
Den verkar ha mycket mer än jag behöver, men om det enkelt går att skippa det andra kan den ju fortfarande vara användbar. Jag provar. Tack för tipset!
Nu använder jag Strengthlog (eftersom den gick att betala med mitt friskvårdsbidrag) och den har stöd för allt du efterfrågar, men ärligt talat hade jag alla funktioner när jag bara körde ett kalkylark som träningsapp.
Ja, men det blir lite lättare och snabbare med en app. Ska testa Strengthlog.
 
Tycker att den är bra på att inte vara påträngande med sina funktioner. De finns där om du vill ha dem men annars är den väldigt smidig.

Beklagar sorgen med dina 1500 förlorade logs btw, vad tråkigt
 
Back
Top