Nekromanti Jag vill ha din karaktär till DoD

Rumpletimski

Veteran
Joined
31 Dec 2000
Messages
60
Location
Sverige, Stockholm
Skulle ni kunna skriva lite om eran favorit karaktär till mig, för det skulle vara roligt att ha ett par anulunda SLPs.
Skriv inte massa färighetsvärden om ni inte vill skryta om dem och berätta lite om hans/hennnas mål och om det är någe specielt föremål karaktären har.


Från en glad liten Bonde med sina grisar<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Rumpletimski on 2001-01-04 00:00.</EM></FONT></P>
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
jag minns...

...inte rikigt vad en av mina rollpersoner till Eon hette. Men han var en intressant person att spela. Till det yttre var han en from munk som predikade sin guds läror. Men egentligen var han en inte lika from förklädd lönnmördare. Gissa om de övriga personerna i gruppen blev förvånade när de insåg att han inte va riktigt så fridsam och snäll...

 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,599
Location
Helsingborg
Nästan alla mina karaktärer tycker jag är roliga att spela. Fast de flesta har varken en personlighet att nämna eller en livsmål (livsmål brukar bli för kliché-aktiga eller fantasilösa).

/[color:green]Han</font color=green> som först räknade upp 5 personligheter men ångrade sig och skrev det ovan istället
 

Lindquist

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
47
Location
Danmark
Jeg har lige mistet den karakter, som jeg har haft mest sjov med at spille.

Han hed Iddi Alc'hak og var pirat fra Berendien.
Han oplevede tidligt i sin karriere at få halsen skåret over af en ussel mager, men blev vækket til live igen, da en af de andre i gruppen var profet for sin gud og overtalte guden til at hjælpe mig. Det bevirkede, at Iddi nærede et dybt had til alle magikere og magi, det skulle udryddes. Selvfølgelig forårsagede det lidt problemer med magikere i gruppen.

Desuden led han af storhedsvanvid. Iddi havde en overgang været kaptajn for nogle vagter i den lamanske flåde, og når han derefter mødte personer, præsenterede han sig altid som "tidligere storadmiral i den lamanske flåde".

Ydermere havde han været med til at redde Wegil-templet i Torhem fra Kashim-kultisterne, hvorfor han var overbevidst Wegil-tilbeder, solvom hans opførelse bestemt IKKE behagede Wegil.

Lindquist
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Just nu spelar jag en stor stark krigare i rustning som aldrig skulle lämna en dam i nöd. Min första rollperson som har haft någonform av heder. Han lämnar aldrig någon av sina vänner i sticket men han är inte lättlurad och blåögd. Och om nån försöker råna då jävlar....

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beuty is in the eye of the beholder"
 
Joined
29 Jun 2001
Messages
129
Location
Eskilstuna
Ahh, precis den sortens karaktärer gillar jag att höra om. Karaktärer där spelaren har tagit på sig svårigheter som han inte hade behövt göra bara för att ha en grund att spela på.
Mycket intressant karl det där.

/Gloria Excelsior
 
Top