Nekromanti Jag tycker inte föreningen ska upplösas:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag blir så glad!

När det gäller Indierummet så kan jag säga att ja det hade funnits kvar på Gothcon utan föreningen. Att föreningen på pappret blivit sammankopplat med Indierummet kom i samband med att jag anmälde indierummet till Gothcon och skulle ha en folder text.
Så Indierummet skulle ha funnits kvar oavsett föreningens närvaro eller inte.

Och jag kommer anmäla indierummet som arr även in för nästa år på både Gothcon och Lincon oberonde om föreningen står bakom arret eller inte.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
anth said:
Björn Wärmedal said:
Rabatt på profilmaterial skulle kunna utnyttjas, men det kräver att någon designar profilmaterial först :gremsmile: Samt att någon vill ha det
Då föreslår jag att styrelsen tillsätter en arbetsgrupp bestående av grafiskt kompetenta forumiter och indiearrangörerna så kanske vi har material färdigt om ett par månader.
Tycker jag låter som en lysande idé. Ju mer våra arrangörer, oavsett hur självständiga de än må vara, kan fokusera på sitt kärnuppdrag - att se till att arrangemanget blir av och blir bra - desto bättre. Att ombesörja en sådan arbetsgrupp är typiskt en sådan sak där föreningen kan göra stor skillnad. Jag säger inte att vi ska pracka på arrangörerna trycksaker de inte vill ha, men tröskeln kommer givetvis blir desto lägre för dem som hittills bara haft det i bakhuvudet.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag blir så glad!

anth said:
Jag anser att föreningen fungerar bäst när den uppmuntrar enskilda individer att ta egna initiativ, stödjer individerna att genomföra sina initiativ, och hjälper individerna att hålla liv i initiativen så att de blir traditioner.
Det här kan jag också skriva under på.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag blir så glad!

Vicotnik said:
När det gäller Indierummet så kan jag säga att ja det hade funnits kvar på Gothcon utan föreningen. Att föreningen på pappret blivit sammankopplat med Indierummet kom i samband med att jag anmälde indierummet till Gothcon och skulle ha en folder text.
Det stämmer inte riktigt, Vico. Första året Indierummet på GothCon fungerade som ett WRNU-arrangemang var jag och Pilzeman arrangörer. Jag skötte anmälan samt foldertexten (som sedan inte dök upp i foldern det året, men det är en annan femma).
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag blir så glad!

Björn Wärmedal said:
Jag skulle vilja säga att den här diskussionen har varit ett lyft för mig. Jag tycker om när man engagerar sig och jag tror att föreningar kan ha mycket lyftkraft i allmänhet. Som medlem i den här föreningen har jag ofta känt att den kanske bara finns till på papper, men den här tråden visar en helt annan och coolare sida för mig.
Det glädjer mig! Jag, som hela tiden känt att den coola sidan funnits där, inom räckhåll, blev en aning förskräckt över hur tongångarna gick i styrelsens korridorer. Förhoppningsvis kan vi hjälpas åt att ge varandra energi och nya idéer.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Jag blir så glad!

Bunny said:
Vicotnik said:
När det gäller Indierummet så kan jag säga att ja det hade funnits kvar på Gothcon utan föreningen. Att föreningen på pappret blivit sammankopplat med Indierummet kom i samband med att jag anmälde indierummet till Gothcon och skulle ha en folder text.
Det stämmer inte riktigt, Vico. Första året Indierummet på GothCon fungerade som ett WRNU-arrangemang var jag och Pilzeman arrangörer. Jag skötte anmälan samt foldertexten (som sedan inte dök upp i foldern det året, men det är en annan femma).
Okej, mer än jag visste/kommer ihåg.
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Jag blir så glad!

Bunny said:
Björn Wärmedal said:
Jag skulle vilja säga att den här diskussionen har varit ett lyft för mig. Jag tycker om när man engagerar sig och jag tror att föreningar kan ha mycket lyftkraft i allmänhet. Som medlem i den här föreningen har jag ofta känt att den kanske bara finns till på papper, men den här tråden visar en helt annan och coolare sida för mig.
Det glädjer mig! Jag, som hela tiden känt att den coola sidan funnits där, inom räckhåll, blev en aning förskräckt över hur tongångarna gick i styrelsens korridorer. Förhoppningsvis kan vi hjälpas åt att ge varandra energi och nya idéer.
Jag tror det skulle hjälpa föreningen och styrelsen om vi kunde förändra organisationen på något sätt så att styrelsen inte bara blir en "skuggstyrelse". Vi borde kolla på lite olika alternativ till form och storlek som ändå håller oss inom de demokratiska ramar som Sverok kräver.
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: Jag blir så glad!

Björn Wärmedal said:
Jag tror det skulle hjälpa föreningen och styrelsen om vi kunde förändra organisationen på något sätt så att styrelsen inte bara blir en "skuggstyrelse". Vi borde kolla på lite olika alternativ till form och storlek som ändå håller oss inom de demokratiska ramar som Sverok kräver.
Jag förstår dig inte riktigt. Utveckla gärna vad du menar med "skuggstyrelse".
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,556
Location
Umeå
Re: Jag blir så glad!

Bunny said:
Björn Wärmedal said:
Jag tror det skulle hjälpa föreningen och styrelsen om vi kunde förändra organisationen på något sätt så att styrelsen inte bara blir en "skuggstyrelse". Vi borde kolla på lite olika alternativ till form och storlek som ändå håller oss inom de demokratiska ramar som Sverok kräver.
Jag förstår dig inte riktigt. Utveckla gärna vad du menar med "skuggstyrelse".
Det styrelsen verkar göra just nu är typ ordna årsmöte, vidarebefordra nyhetsbrev från Sverok och kolla kontoutdraget ibland :gremsmile:

Någon som sitter i styrelsen och har lite bättre koll får gärna rätta mig om jag har fel.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Re: Jag blir så glad!

Jag sitter i styrelsen och kan säga att det stämmer ganska bra överens. Det stämmer definitivt in på mig (inget jag är särskilt stolt över).
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jag är inte grafiker och är skitdålig på webdesign men om det finns några saker som skulle kunna vara trevligt till Repetikon i framtiden så är det en liten hemsida dedikerad till eventet med klara länkar till Rollspel.nu och Dragons Lair samt en affisch för Repetikon i allmänhet utan koppling till en specifik siffra som är snygg nog att hänga lite här och var och göra kontinuerlig reklam för eventet.

Hemsidan är viktigare än affischen då hemsidans adress bör stå på eventuella affischer. Hemsidan skulle också förmodligen kosta mycket mindre än en professionellt gjord illustration.
 
Top