Nekromanti Jag spelleder Ravenloft över Skype ikväll. Vill du vara med?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
Så här är det. Jag är väldigt sjuk och har isolerat mig den här veckan för att inte smitta folk. Och det håller på att driva mig till vansinne. Mitt psyke har börjat äta sig själv och jag håller på att gå full The Yellow Wallpaper här... Vilket är den perfekta sinnesstämmningen för att spelleda Ravenloft.

Så klockan 18.00 ikväll kommer jag spelleda ett Ravenloft äventyr över Skype. Det enda du behöver för att vara med är Skype och om du vill rulla dem själv egna tärningar. Resten fixar vi över Skype.

Så, är du intresserad av att vara med och spela/rädda mig från en psykos är det bara att skriva i den här tråden. 18.00 ikväll kör vi igång.

 

.113

Swashbuckler
Joined
8 Feb 2012
Messages
2,660
Location
norrlänning
Kanske jobbar, vi får se.. Annars vore det sjukt intressant. Fast jag vet inte så mycket om Ravenloft ;) Men det gör inget antar jag. Gissar man inte behöver hitta på karaktärer heller eftersom du inte nämner det, vilket låter intressant!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
.113;n146598 said:
Kanske jobbar, vi får se.. Annars vore det sjukt intressant. Fast jag vet inte så mycket om Ravenloft ;) Men det gör inget antar jag. Gissar man inte behöver hitta på karaktärer heller eftersom du inte nämner det, vilket låter intressant!
Nice :) Du behöver inte veta något om Ravenloft och jag fixar karaktärer. PM:a mig ditt Skype namn så lägger jag till dig.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
För att ge lite mer detaljer om det faktiska äventyret. Det här kommer vara ett Agatha Christie liknande mysterium som snabbare och snabbare drar ner karaktärerna i en Poe liknande historia där deras liv, psyken och själar är på linjen. Så mer gothic horror och mindre hack/slash, även om en snabb svärdsarm kan vara skillnaden mellan liv och död.
 

Spelaroll

Veteran
Joined
7 Mar 2015
Messages
89
Låter mycket kul! Hade gärna varit med om jag inte hade varit tonåringstaxi ikväll ????
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
Alpharius;n146717 said:
Jag är gärna med! Finns det plats kvar?
Det finns det :) PM:a mig ditt namn på Skype så lägger jag till dig.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,530
Zoth-Ya;n146866 said:
Hur gick det?
Spelarna gav sig på mitt orättvist svåra scenario och lyckades lista ut allt som går att lista ut. 3 av 4 blev dock infekterade av lykantropi och mördade alla på båten de var på. Båten strandade sedan på en okänd kust med de tre varulvarna och den 4e spelaren som de enda överlevarna.
 

Raspar

Veteran
Joined
30 Nov 2015
Messages
1
Vill påpeka att den fjärde förmodligen satt gömd i en hög rutten potatis resten av resan.
 
Top