Nekromanti Jag skriver... men har idétorka!

Kim Eriksson

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
15
Hej!

Gillar att skriva texter - framför allt science fiction och fantasy, men just nu har jag fastnat - allt känns grått och stelt! Var är inspirationen!?
Har ni någon tanke, något uppslag, idé/förslag, påhitt av all världens (eller såklart utomvärldslig!) natur, så får ni jättegärna skriva!

// Kim
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Jag föreslår en titt på Abulafia / random-generator.com där du hittar massor av så kallade orakel till spelet In A Wicked Age. Kort sagt är det slumptabeller automatiserade slumptabeller som spottar ur sig fyra resultat i taget. I spelet utgår man från de här sakerna för att plocka fram vilka figurer som ska vara med. De är skrivna med olika teman så det är bara att hitta nåt som smakar bra. Några exempel:

Demon City Blues:
A roving blackout that weaves a rune of darkness across the city.
Grandma's old brownstone contains more than just cats and stacks of newspaper.
The only practicing wizard in the Chicago phone book.
A roving blackout that weaves a rune of darkness across the city.

Hellboy BPRD:
The offspring of god and demon, furious in his strength, uncertain of the path he should tread.
A demon of black smoke, newly unbound, craving the memories of others for its sustenance.
A convocation of celestial entities, disguised as a mundane family reunion.
A clearing in the deepest rainforest, home to a tribe practicing unwholesome traditions.

Mirrorshades:
A violent crew of Marxist Luddites enraged at what Capitalism has wrought.
The public unveiling of a new model of "near-sentient" pleasure robot, its proud creator not knowing he has succeeded beyond what he intended.
An honest cop driven to desperate means.
A gang of dog-men who hunt their rivals by scent.

My Little Pony:
A new alicorn is born, without a father...
An injured griffin stumbles into town.
A circlet that the gives power of flight to earth ponies
.
Technology grants everypony the ability to use unicorn magic
.

Kolla vidare! Det finns många fler orakel.

Jag har skrivit tre stycken också, länkar till dem (och en lite matigare text om hur man använder dem i spel) finns här.
 

Kim Eriksson

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
15
Stort TACK DeBracy!!! Det här var ju riktigt bra som hjälp alla dagar då drabbas av hjärntorka!

:)
 

Kim Eriksson

Veteran
Joined
18 Mar 2015
Messages
15
Kikade på Crown of the Empire och de andra två. Tänkte först; "konstigt, upp och ned" - innan insåg det smarta när man sedan skriver ut dem. Gillar dem!
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,726
Kul att höra! De är ju hemskt omständiga på skärm ja, men jag gjorde dem som sagt för utskrift. Snattade idén från en karta över Gotlands kyrkor. :D
 
Top