Nekromanti jag ser inte vad det står! >:-[

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Vart tog texten vägen? *arg*
Vill gnälla lite över att den artikel jag fann mest intressant i Codex 9, nämligen Sagan om Ringen - brädspelet, delvis förstördes av en layout-miss!
Meningslöst att betala frilansare (?) att skriva artiklar som inte går att läsa!
Fy, fy, fy
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Layoutmiss

Jo, det är åt helvete att det blev som det blev. Gissa vilka som blev sura och irriterade först... Jo, vi layoutare. Men det är inget att göra åt då tidningen redan låg i 25000 ex och på väg till läsarna... Men varför blev det då fel? Jo, det var en miss i konverteringen till PDF, distillern klaradre inte av att färdigställa dokumentet med de inställningar som vi hade i EPS filen. Nu vet vi om det... Var för vi inte kollade innan tryck, det gjorde vi men klockan 06.00 på morgonen utan att ha sovit dygnen innan... Så är det.
Hoppas att ni har överseende med missen.
Rikard, Layout Codex

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Layoutmiss

Vore det inte en bra idé att lägga ut de sidorna som ser dåliga ut på nätet nånstans (som en PDF förslagsvis...)? Då kan man i alla fall läsa dem. Jag har själv inte läst senaste Codex ännu så jag vet inte hur mycket som är oläsbart...

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Ett mycket bra förslag!

Ett av de bästa förslag jag hört på länge faktiskt! Tänk vad många missnöjda personer som skulle glädja sig! (Jag inräknad)

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jo, men...

...eftersom de 97 % (om inte mer) av artikeln som gick att läsa var bra, så borde det väll inte vara så farligt... /images/icons/wink.gif

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Re: Layoutmiss

A va fasen, namnkunniga tidningar som aftonbladet o dyl. har gjort värre missar... Men det var synd på artikeln, det var en av de få jag tyckte var riktigt bra! /images/icons/smile.gif

/Foilan, King of Warriors of Odin
 

Skelander

Veteran
Joined
17 Dec 2000
Messages
195
Location
Umeå
Re: Ett mycket bra förslag!

fast tänk om den är bra! :)

Rikard
---
"A real American only need one finger..."
Al Bundy
 

humongos

Veteran
Joined
4 Jun 2000
Messages
195
Re: Layoutmiss

<I>Men varför blev det då fel? Jo, det var en miss i konverteringen till PDF, distillern klaradre inte av att färdigställa dokumentet med de inställningar som vi hade i EPS filen. </I>

Aha. Inte så tröstande, men lite intressant att höra vad som gick snett.

<I>Var för vi inte kollade innan tryck, det gjorde vi men klockan 06.00 på morgonen utan att ha sovit dygnen innan... Så är det.</I>

Varför får jag en känsla av att det ofta är så? :)
 

Rikard J

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
109
Location
Borlänge
Redan skickade till webb

Jag har redan skickat dokumentet till webmaster, kanske kommer upp inom kort.

Layout och Design, Codex (Tillsammans med Johan L)
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Redan upplagt på webben

Jag har redan lagt upp hela artikeln på webben så den finns nu att läsa för alla er som saknat de försvunna delarna.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Top