Nekromanti Jag recenserar de gammla DoD äventyren!

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
God45;n277712 said:
Do I contradict myself? Very well, then I contradict myself, I am large, I contain multitudes.
Legion heter jag, för vi är många.(Mark 5:9)
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Peter;n277690 said:
Det känns som på god väg att återskapa en kontrafaktuell klassiker - lite som Jodorwski's Dune ;)
Vore onekligen kul att få skriva det. Men Riot verkar ha sina planer lagda på plats för DOD16.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Äventyr: Tempelherren (Härskarserien del 2)
Av: Michael Petersén
År: 1990

Så det är faktiskt inte lika rälsat som del 1, men det är fortfarande väldigt rälsat. Det är bara inte lika supertydligt och brutalt och det går faktiskt att få lite fördelar genom att tillexempel vara försiktig eller smart den här gången.

Det stora problemet här är att det på många sätt är en blek klon av dödskult storylinen från Oraklets fyra ögon. Fast utan fingertoppskänslan. Det finns en cool drake, lite badass skatter, en ond överstepräst och en svart port till helvetet dock.

Författaren verkar också lite mer avslappnad och varm i kläderna här. Eftersom vi blir rälsade genom en portal till helvetet (eller ett helvete) i slutet kommer vi vara på en helt ny plats nästa gång. Då kanske det blir lite bättre till?

2 av 5. Det är en svag 2:a men man ser potentialen ändå så det är inte en 1:a.
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
God45;n277732 said:
Eftersom vi blir rälsade genom en portal till helvetet (eller ett helvete) i slutet kommer vi vara på en helt ny plats nästa gång. Då kanske det blir lite bättre till?
Oh my sweet summer child
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Äventyr: Demonprinsen (Härskarserien del 3)
Av: Michael Petersén
År: 1990

Så vi har ett äventyr i helvetet. Och beskrivningen av helvetet kunde ha varit bättre, men den är inte värst...väldigt.... Inspirerad av andra saker. Men den kunde vara värre. Äventyret är dock så fruktansvärt dåligt, tråkigt, spottar på potentialen av att ha ett fucking äventyr i det satans helvetet och spelarnas agens. Vill du bli runt rälsad av ett gäng assholes, inte få klara situationer du borde klara, rälsas in i uppenbara förräderi och sedan straffas för det? Och på slutet få ett "hoppas du är äldre och visare nu!"?

Nej det vill du inte!!! Ingen vill det.

1 av 5. Ingen del av härskarserien är värd att spelas, håll dig långt borta!
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Demonprinsen är kanske det värsta äventyr jag någonsin spelat som någon betalat pengar för. Sjukt rälsat. 1 av 5 är ett snällt betyg
 

Fjodor Pollett

Swordsman
Joined
10 Dec 2013
Messages
415
Location
Lund
Jag gjorde ett ärligt försök att spelleda den här kampanjen som den är skriven. Redan i första delen var jag tvungen att mångdubbla vaktstyrkan för att spelarna skulle acceptera att bli tillfångatagna utan strid, sedan gick det bara utför. Del två förutsatte att rollfigurerna hade något slags telepatiskt försvar eftersom en hel ö var täckt av tankekontroll, det sket jag i (har någon någonsin lärt sig "sinnesmask"?). Sedan när det närmade sig slutstriden mot en odöd drake lade jag bara ner böckerna och förklarade att nej, ni vill faktiskt inte gå åt det där hållet, ni gör nog bäst i att bara segla härifrån. Det gjorde de, vi sket i sista delen och alla blev lyckligare av det.
Första gången jag fullständigt gett upp som spelledare.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
God45;n277742 said:
Äventyr: Demonprinsen (Härskarserien del 3)
Av: Michael Petersén
År: 1990

1 av 5. Ingen del av härskarserien är värd att spelas, håll dig långt borta!
Hallå, jag försöker sälja ett ex av det här äventyret i en annan tråd på forumet.

Höj betyget till en 4:a så får du halva min vinst!

Allvarligt, vem hade kunnat tro att det var så uselt.

Det är kul att läsa de här recensionerna av äventyr som jag inte spelat, men nu längtar jag efter Nidland. Där spränger vi kanske betygsskalan. Rasistiskt, sexistiskt och rälsat - vinnande kombo?
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Skarpskytten;n277777 said:
Hallå, jag försöker sälja ett ex av det här äventyret i en annan tråd på forumet.

Höj betyget till en 4:a så får du halva min vinst!

Allvarligt, vem hade kunnat tro att det var så uselt.

Det är kul att läsa de här recensionerna av äventyr som jag inte spelat, men nu längtar jag efter Nidland. Där spränger vi kanske betygsskalan. Rasistiskt, sexistiskt och rälsat - vinnande kombo?
Jag kan intyga att Skarpskytten har ett ovanligt feltryckt ex där alla de dåliga sakerna blivit bra genom feltryck! Det är lätt en 6:a så köp det!
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,031
Location
Sthlm
God45;n277784 said:
Jag kan intyga att Skarpskytten har ett ovanligt feltryckt ex där alla de dåliga sakerna blivit bra genom feltryck! Det är lätt en 6:a så köp det!
Cut up-teknik direkt från tryckpressen! Imponerande.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Äventyr: Äventyrsspel Presenterar Drakar och Demoner Introduktionsäventyr
Av: Står inte specifikt utskrivet vad jag kan se.
År: 1991

Det är ett jättegrundläggande intro äventyr för helt färska spelledare och spelare utan någon mer erfaren mentor. Det är pedagogiskt men så väldigt enkelt att jag inte kan rekommendera det till någon. Läser du det här är du för erfaren för det här scenariot. Det gör inget jätte illa för att reta upp mig men är rälsat.

2 av 5. Men spela det inte.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,303
Location
Kullavik
Blir det Sinkadus-äventyr också? (Vita duvan, Nedbrunna Fatburen, Den stulna Elefanten, Kurgal Svylses förbannelse osv) :)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Henke;n277865 said:
Blir det Sinkadus-äventyr också? (Vita duvan, Nedbrunna Fatburen, Den stulna Elefanten, Kurgal Svylses förbannelse osv) :)
Jag har ju inte tillgång Sinkadus vilket stoppar den grejen :( Men får jag tag på nummer så absolut! :)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
God45;n277866 said:
Jag har ju inte tillgång Sinkadus vilket stoppar den grejen :( Men får jag tag på nummer så absolut! :)
Hur stora krav har du? Är du beredd att läsa kortare äventyr som bara är fotade med mobilkamera
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Skarpskytten;n277873 said:
Hur stora krav har du? Är du beredd att läsa kortare äventyr som bara är fotade med mobilkamera
Kan jag läsa dem utan att skada ögonen kan jag recensera dem :)

Men jag har flera tryckta äventyr kvar så det är ingen brådska.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
God45;n277877 said:
Kan jag läsa dem utan att skada ögonen kan jag recensera dem :)

Men jag har flera tryckta äventyr kvar så det är ingen brådska.
PM mig när du börjar få tomt i tunnan. Jag äger Sinkadus 3 till 33. (Om jag är bitter över att jag nöjde mig med att Svenna hade nr 2 och inte sprang och köpte den själv? Väldigt!)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Skarpskytten;n277879 said:
PM mig när du börjar få tomt i tunnan. Jag äger Sinkadus 3 till 33. (Om jag är bitter över att jag nöjde mig med att Svenna hade nr 2 och inte sprang och köpte den själv? Väldigt!)
Tack :)
 
Top