Nekromanti Jag råkade släppa en bok

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Hejsan!

I september råkade jag släppa min roman, Gudsförgäten. Den hade jag då arbetat med i olika takt och på olika sätt under sex år. Jag har konstaterat, i någon mån, att jag har mycket att tacka det här forumet för när det gäller min kreativitet. Jag har visserligen alltid skrivit, men genom rollspelen och rollspel.nu låg jag i hårdträning. Jag har dessutom forumet att tacka för några av mina närmsta vänner. Kanske finns det någon som är nyfiken på boken så därför skriver jag ett inlägg här i all ödmjukhet.

Boken är att betrakta som en psykologisk thriller. Det blir krig i ett land som kanske är Sverige och vår huvudperson kallas in, men deserterar från fronten och på vägen därifrån trasslar han in sig i sina egna minnen, andras minnen och allt möjligt annat.

Att fly är mer än en riktning, ett mål. Det är att bryta dig lös från allt det som håller dig fast. Din kropp. Dina tankar. Din historia. För vissa är det enklare än för andra.

Vår huvudperson — för det vore synd att kalla honom hjälte — försöker fly undan kriget som bröt ut i ett land misstänkt välbekant. Han försöker fly undan minnen och drömmar, berättelser och vansinne, men trasslar in sig mer och mer för varje steg. Han försöker se dig i ögonen när han berättar sin historia — besvarar du hans blick? Kanske känner du igen dig?
Den är tydligen billigast att köpa via Bokus för den som är nyfiken: http://www.bokus.com/bok/9789176110928/gudsforgaten/

OBS! Det här är jätteläskigt. :)
 
Top