Nekromanti Jag pratar lajv i P1 i morgon

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
I morgon bitti pratar jag och Linn Vikman som inbjudna lajvare på P1 om roller om fiktion och verkligheten. Lyssna då eller lyssna sen på podcast. Programmet börjar 08.05, och jag tror vi kommer vara med i sändning kring 08.30.
Jag är peppad och nervös, men det känns extra kul att bjudas in till ett kulturprogram för att prata om kultur som lajvare.

"Kerstin Wixe i Luleå samtalar med regissören Rasmus Lindberg, artisten och konstnären Catti Brandelius och rollspelaren Elin Dalstål. Vi hör också Suzanne Brögger, Sofi Oksanen och Klas Östergren om romanens återuppståndelse, återskapad historia och konsten att sitta still och läsa en bok.Fiktion och verklighet byter plats allt oftare. På scenen, i litteraturen, i filmen. Suget efter det dokumentära ökar samtidigt som det dokumentära allt mer börjar likna fiktion.TV-serierna är sanna, politiken de skildrar är falsk. Romanen verkar död, men rör visst på sig. Lajvare lever ut livets frustrationer i rollspel om HIV och feminism. Och hur ska det gå när Barbie flyttar från Jokkmokk till Luleå? Långfredagsmorgon i P1 handlar om roller i fiktionen och verkligheten."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2938&artikel=5826629
 
Top