Nekromanti Jag lovade så här är...(SPOILER SF DEMAGOGERNA)

Dewain

Veteran
Jag hade lovat vissa här en lite uppdatering om hur det har gått för min lilla Bard i hennes jakt på sin riddare. Så här kommer den:

Sedan jag sist bad om hjälp här har det hänt en hel del. Bl.a. så har Dewain (min rp) blivit våldtagen av en Raunlänning, blivit såld som slav till en annan raunlänning m.m. (Rauner är väldigt otrevliga :gremmad:) Hon har med andra ord haft det lite tufft ett tag men hon har tagit sig igenom det och är nu äntligen på väg hem till civilisationen. Med sig har hon Misslan Blåsippa och Siadan en krigare från Tokon som ska guida och beskydda dem på vägen hem. Edarion (riddaren) är inte med då han är på väg och ska träffa en Raunsk kejsare. Med sig i packningen så har han ett litet brev som Dewain skrev som avslöjar hennes känslor för honom. :gremgrin: Vi får väl se hur hela den delen utvecklar sig men det lär dröja ett tag då spelaren bakom Edarion ska vara borta tills i sommar och jobba. Men innan gruppen delades så hände det lite andra kul saker som satte Edarion på ”pottkanten”.

Edarion var tvungen att be min rp om att göra en sak som hon inte ville och knappt kan utföra pga allt som hänt henne. Så han sa nämn ditt villkor/pris för att du ska göra detta för mig, det gjorde hon. :gremelak: Hon sa ”-Gör mig till en ärbar kvinna.”

Edarion gick med på att göra detta om hon gjorde vad han bad henne om. Nu blev det så att Dewains del av avtalet aldrig behövdes genomföras så hon löste Edarion från sitt löfte, då hon inte vill att han ska gifta sig med henne under tvång utan för att han önskar det. Hon är trots allt en snäll flicka. :gremwink: Men detta gick nog honom förbi, så han sa att ett löfte är ett löfte och han bryter aldrig sitt ord… Adelsman, riddare, heder och hela den biten. :gremsuck: Han kan ju alltid försöka att genomföra det, men Dewain säger hellre nej än binder en som inte vill till sig resten av livet.

Vill du veta detaljer så skicka ett pm.....