Nekromanti Jag kom på något JÄVLIGT sjukt...

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Jag kan säga att det har med två sugrör och en älg att göra /images/icons/smile.gif

... undrar om det beror på att jag är rollspelare?
Är rollspelande verkligen skadligt för våra små psyken? På vilket sätt i sådana fall?

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Cogito ergo doleo... /images/icons/frown.gif
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Om rollspel är skadligt för psyket?? Inte mer än styrketräning är skadligt för kroppen =)

WHaLe
 
Joined
21 May 2000
Messages
13
Location
Stockholm
Hej!
Om rollspel är skadligt för en person har han/hon troligtvis en disposition för någon mental defekt, som i sin förlängning skulle ha visat sig i alla fall. Att rollspelare skulle bli deprimerade och ta livet av sig när deras rollperson dör är nys och förbannad lögn, ingen person med någorlunda verklighets förankring skulle kunna göra något dylikt. Dock verkar din fantasi med två sugrör och en älg vara något sjuk...försten vad skulle du göra med älgen?

Mvh Älgens Vänner
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Du har rätt, det var nog bland det sjukaste jag har läst på länge.
an vet om det är skadligt för våra psyken, men man få efter ett tag en gasnka sjuk humor har jag märkt......

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Bombadill

Veteran
Joined
21 May 2000
Messages
57
Location
Hörby
Nej självklart är inte rollspel skadligt för psyket, man blir varken galen eller våldsbenägen av det. Tror jag...


föresten, är det inte svårt att döda en älg med två sugrör? jag hade iaf användt något effektivare som en motorsåg eller ett pansargevär...
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Just det...

Jag skulle suga ut allt snor från den /images/icons/smile.gif *scccchhhlluuuurrrp* (det går även bra på sig själv, man kopplar bara sugrören från munnen till näsan).

Något annat vidrigt är att göra en pizza av bröstvårtor... eller att skära sig över bröstkorgen med en osthyvel! Eller att klippa av sig tungan med en sax! Eller att peta in en brodernål i pupillen *host* "Tyst nu Alle*", "Nej aldrig! Jag ska sprida mina morbida tankar åt alla rollspel-"*Klopp* *Alle faller avsvimmad ner till golvet*

*Alle = jag

Ursäkta utbrottet.

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Cogito ergo doleo... /images/icons/frown.gif
 

LeJonklev

Swordsman
Joined
30 May 2000
Messages
520
Rollspel är klart skadligt. Jag kan till exempel inte befinna mig i eller vid en folkmassa utan att börja tänka på vad effekterna skulle bli om man sprängde en bomb där.
Ett helvete när man är på bio och inte kan koncentrera sig på filmen :)

LL
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,301
Ajajaj!
Då är det bäst att jag slutar spela...

/P.

<font size="-2">"My name is Pee"</font>
 

WHaLe

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
914
Location
Göteborg
Nej då.. Det gäller bara att rollspela på rätt sätt...

WHaLe - Tycker att Ö&S har gett en fin krydda till rollspelet =)
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Styrketräning vs. Rollspel

Jag bröt min handled när jag försökte flytta på min kompis 3-kilos-hantel..
Jag höll på att förlora synen när jag hamnade i vild diskussion med min herre (jag spelade väpnare) och råkade sticka en penna i mitt högra öga...

tja, du har nog rätt!

/Henning
 

Discordian

Swordsman
Joined
7 Jun 2000
Messages
621
Location
Uppsala, Sverige
Re: Just det...

Måste man inte använda ett par ganska grova sugrör då? Det borde bli jämrarns jobbigt att suga annars. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli
 

Confusion

Veteran
Joined
7 Jun 2000
Messages
182
Re: Alltså, grabbar

äckliga substanser och en massa fettvävnader?

*ler ännu mer psykotiskt*


/Henning
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Alltså, grabbar

Vill vi veta det ???
Om din är lika sjuk som min så är det riktigt illa/images/icons/smile.gif

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

P|uT0NiUm

Swashbuckler
Joined
19 May 2000
Messages
2,145
Location
Inaktiv
Re: Just det...

Man har ju tränat upp lungorna och sugkraften efter alla bäverpe*host*... jag sa inget...

*funderar att ändra sin signatur till "Foster i korvbröd" eller "Sprängfylld tjocktarm" /images/icons/smile.gif*

[color:green]/P|uT0NiUm</font color=green> - Cogito ergo doleo... /images/icons/frown.gif
 

Robban

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
946
Location
Växjö
Hallå där! Jag ska bara säga att så fort en av mina rollpersoner dör så går jag genast ut och försöker dränka mig. Det blir ganska jobbigt efter ett tag, eftersom jag dör ungefär 2 ggr/spelmöte...

Jag funderar på att skära upp handlederna istället...

Robban
"Sjukare kan ingen vara, än Guds lilla barnaskara..."

Robban

<A HREF="http://go.to/Facklan" target="_new">http://go.to/Facklan</A>
 
Top