Nekromanti Jag kan inte få ihop det(SPOILER SF Demagogerna)

Dewain

Veteran
Nu är jag här igen... Vill någon ha förbarmande med mig.

Jag hade tänkt mig att skriva ett lite lagom smäktande kärleksbrev till min "lille" riddare men det är helt blankt. :gremconfused: Då jag vet att han ska för ett tag försvinna ut ur kampanjen. (Spelaren ska ut till havs ett par tre månader och jobba men resten av gruppen ska fortsätta spela undertiden)

Hur i h-lvet skriver man ett medeltida kärleksbrev till en riddare som är högadlig medan man själv är av oadlig överklass??? :gremcrazy: Utan att skämma ut sig själv totalt på kuppen..

Någon som känner sig hågad att hjälpa mig på traven så att jag inte fummlar till det helt. :gremgrin:

All hjälp är välkommen och innan någon säger det, ja jag har sökt men inte funnit något givande.

Hur i h-lvet skriver man ett medeltida kärleksbrev till en riddare som är högadlig medan man själv är av oadlig överklass??? Utan att skämma ut sig själv totalt på kuppen..

Klart du ska skämma ut dig! Det är ju det som gör kärlek så nervpirrande. Och ett kärleksbrev man knappt vågar skicka är oftast ett bra ett... om känslorna visar sig vara besvarade då. Annars är de ju bara... typ... pinsamma.

/Joel - som hävdar att det sanna beviset på kärlek är att skämma ut sig inför varandra.

Klart du ska skämma ut dig!

Den delen har jag nog klarat av, ganska ordentligt för den delen. :gremblush: Jag och misslan tog ju död på veddos "vackraste" kvinna för att hon var mer närgången än vad jag tålde och riddaren med för den delen..... :gremtongue:

Och ett kärleksbrev man knappt vågar skicka är oftast ett bra ett...

Jo, det stämmer nog men jag har problem med hur jag ska formulera det. Om det ska vara överdrivet högtravande med många Ni, Er, Edra osv... eller jag ska ta det på ren "bondska". :gremsmirk: Om det nu ska vara omöjligt högtravande så har jag problem för jag får inte ihop det på något bra sätt.. :gremsuck:

om känslorna visar sig vara besvarade då. Annars är de ju bara... typ... pinsamma.

Ja, jo, men vad gör man inte för andras förnöjelse och ens egna med för den delen. :gremlaugh:

Det roliga med det hela är att jag och SL har bestämt att detta brev skall skickas via post till spelaren i fråga när han är iväg på sjön och jobbar. :gremgrin: Då min rp har "gömt" brevet i riddarens packning, för honom att finna efter att han givit sig av från resten av sällskapet... :gremwink:

Sann kärlek ska vara cheesy

Jo, det stämmer nog men jag har problem med hur jag ska formulera det. Om det ska vara överdrivet högtravande med många Ni, Er, Edra osv... eller jag ska ta det på ren "bondska". Om det nu ska vara omöjligt högtravande så har jag problem för jag får inte ihop det på något bra sätt..

Först och främst: Överdriv. Man blir inte ledsen i kärleksbrev, utan ens hjärta brister, man förgås av sorg etc.
Med tanke på att riddaren är av högre samhällsklass än din rollperson går det utmärkt att överdriva detta i formaliten och i hur högtravande man bör skriva. Liksom... han är ju adel? Bäst att bre på lite extra, de gillar ju sånt, eller hur? Och din rp måste ju visa att hon är belevad och fin nog att konkurrera med adelsdamer, så då gör det ju inget om hon framstår som lite extra fin, eller hur?
Ett annat tips är dålig poesi. Visst, romantik har gett upphov till mycket bra poesi, men definitivt till ännu mer dålig. Vill du spä på det ytterligare, rimma gärna. Inget är så cheesy som rim i otid. :gremwink:

Och sann kärlek ska vara cheesy.

Det roliga med det hela är att jag och SL har bestämt att detta brev skall skickas via post till spelaren i fråga när han är iväg på sjön och jobbar. Då min rp har "gömt" brevet i riddarens packning, för honom att finna efter att han givit sig av från resten av sällskapet...

Låter som en uuuutmärkt idé. Synd bara att du går miste om hans ansiktsuttryck när han läser det.

/Joel

Re: Sann kärlek ska vara cheesy

Ett annat tips är dålig poesi. Visst, romantik har gett upphov till mycket bra poesi, men definitivt till ännu mer dålig. Vill du spä på det ytterligare, rimma gärna. Inget är så cheesy som rim i otid.

Du vill inte se mig rimma och inte riddaren heller för då lär han fly fortare än kvickt.... :gremgrin: Men låna lite poesi av andra författare skulle jag kunna göra.

Synd bara att du går miste om hans ansiktsuttryck när han läser det.

Ja, men jag kan föreställa mig det. Vi får kanske tvinga honom till att läsa det inför rullande kamera så vi får se hans ansiktsutryck.... :gremlaugh:

Den versionen du skickade till mig var bra... Rim och mycket smicker funkar. Högtravande... Gör som Mia-Marie (Barwut här på forumet) och ta inspiration av Harlequin. Det gjorde hon när hon skrev sina kärleksdikter från sin Wastelands karaktär, Morgana till ledaren för det största och mäktigast gänget i Halmstad, Viktor.

Brev

Högst ärade förkämpe och riddare av de dödligas ätt. Från första stunden månens och stjärnornas ljus visade mig ditt sagolikt vackra ansikte var jag förevigt fångad. Din första blick till mig fick världen att snurra och tiden att stanna. Sedan dess har jag haft svårt att möta din blick, visa mina känslor och förklara min kärlek. För sannerligen är denna känsla inom mig kärlek, lyckans stödpelare och livets mening. Det smärtar mig djupt att du måste resa, ett liv långt ifrån dig är inget riktigt liv. Hur skall jag härda ut när min tappre fanbärare försvinner? Vem skall beskydda oss när rättvisans högra hand är iväg. Jag saknar dig redan så mycket att sommaren blir till höst. Jag fäller likt träden sina löv mina tårar och önskar dig lycka till på färden. Må du komma åter oskadd och vid din heder måste du lova att inte glömma mig. För jag väntar, tålmodigt som den äldsta av ekar, på din återkomst. Mitt hjärta brinner för dig, låt det inte slockna.

- Mvh Alvflickan :gremlaugh:

Re: Brev (Praetori ÄR regeltråkig)

Tycker att sådana brev bör reflektera RPn som författad dem.
Bildning, PSY, PER och färdigheten i den aktuella <skrift> färdigheten bör synas.
Min SLP Brianna skulle definitivt kunna skriva ett kärleksbrev, men utan hjälp från den lärde Kovas skulle det förmodligen bli aningen "bondskt" i sin utformning. =)

Re: Brev

Högst ärade förkämpe och riddare av de dödligas ätt. Från första stunden månens och stjärnornas ljus visade mig ditt sagolikt vackra ansikte var jag förevigt fångad. Din första blick till mig fick världen att snurra och tiden att stanna. Sedan dess har jag haft svårt att möta din blick, visa mina känslor och förklara min kärlek.......................

Var ska jag börja................. :gremooo:

Helt underbart. Jag har sagt det förut och jag säger det igen du är otroligt duktig :gremsmile:

Jag hoppas att det går bra om jag lånar lite från dina texter, då jag inser mina egna tillkorta kommanden när det gäller att dikta.

Tack så väldigt mycket för inspirationen.

Självklart så får du om du vill ta del i hur vida brevet tog där det skulle eller inte. :gremsmile:

Re: Brev (Praetori ÄR regeltråkig)

Tycker att sådana brev bör reflektera RPn som författad dem. Bildning, PSY, PER och färdigheten i den aktuella färdigheten bör synas.

Kan hålla med dig om detta men saken är den att min rp har relativt höga värden i de aktuella värdena.

PER 20
PSY 15
BIL 14
Skriva Thalaskika Teken 15

Så jag annser nog att hon ska kunna klara av att skriva ett smäktande brev till mannen (alven) i sitt hjärta.Hon är ju ändock en Bard.

Eller det var kanske något annat du syftade på?

Re: Brev

Använd så myckte du vill. Det var meningen att skapa inspiration.

Ja, tack. Skulle mycket gerna vilja veta ifall det blir en fullträff eller inte, brevet alltså.

Gaspara Stampas böcker borde vara ett alternativ?
Sappho annars?
båda är kvinnliga författare som lovsjunger [/i sina män. de borde finnas i nån av dina böcker från universitetet.

Back