Nekromanti Jag hette stabag förut

pappa_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2014
Messages
8
Location
Stockholm
Hej alla. Jag heter Johan men några av er kan eventuellt känna till mig som stabag som var mitt alias på en bunt rollspelsforum för hundra år sedan. Här heter jag pappa utan någon egentlig anledning, men ett namnbyte är ju alltid uppiggande.

Jag jobbar som Art Director när jag inte spelleder Pathfinder eller sakteligen tragglar mig fram i en stor Trail of Cthulhu-kampanj, och jag har också varit inblandad i produktionen av några svenska rollspel. Jag har ritat kartor till Mutant:UA och Coriolis, och numera gör jag detsamma till Mutant: År Noll, samt är en del av Järnringen där min roll är AD och grafisk formgivare. För tillfället är jag djupt nedsjunken i arbetet med Symbaroum vilket har alla förutsättningar för att bli en riktig kanonprodukt.

Jag vet inte hur aktiv jag kommer vara här men min plan är att lurka runt och eventuellt störtdyka ned i någon designdiskussion eller kanske släppa några sporadiska teasers från Symbaroum-formen.

Ja, det var jag det.

(Nu tror jag att jag postat på rätt ställe. Det här nya forumet förvirrade mig lite)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Oh! Stabag, ett namn namn som jag minns. Det var väl du som drev Spelledare.nu, va? Eller hängde du bara där? Eller börjar jag att bli senil? :gremwink:

Kul att du hittar hit. Välkommen tillbaka in i rollspelshetluften!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,616
Location
Rissne
Ooooh, stabag! Vaga, men positiva minnen från Järnringens forum, right?

(Och så hade jag en kompis som tyckte att det var hejdundrans lustigt att kalla dig "stabög" efter att jag pratat med hen om nånting du skrivit nån gång...)
 

pappa_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2014
Messages
8
Location
Stockholm
Robert Jonsson said:
Oh! Stabag, ett namn namn som jag minns. Det var väl du som drev Spelledare.nu, va? Eller hängde du bara där? Eller börjar jag att bli senil? :gremwink:

Kul att du hittar hit. Välkommen tillbaka in i rollspelshetluften!
Jag drev inte spelledare.nu men jag var väldigt aktiv där när det begav sig. Kanske var moderator också men minnet är inte riktigt med mig där.
Tack, kul att lurka forum igen :gremsmile:
 

pappa_UBBT

Veteran
Joined
13 Feb 2014
Messages
8
Location
Stockholm
krank said:
Ooooh, stabag! Vaga, men positiva minnen från Järnringens forum, right?

(Och så hade jag en kompis som tyckte att det var hejdundrans lustigt att kalla dig "stabög" efter att jag pratat med hen om nånting du skrivit nån gång...)
Järnringen forum stämmer bra, huruvida dina minenn är positiva eller inte kan jag inte svara på dock :gremsmile:
Glöm inte heller Surukais Phoenix-irc!

Stabög går också fint, Kränk.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,286
Location
Örebro
Så var det, ja! Mitt minne var inte helt rätt, men inte heller helt fel. Moderator låter korrekt. Vi ser fram emot teasers! :gremsmile:
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Skoj att ha dig här! Minns mjölkpaketet även från de tidiga dagarna på Riotminds forum.
 
Top