Nekromanti Jag har något att erkänna

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Jag har ingen aning om hur det går för er andra, ifall Vitulv och Mask öht funderat något, mo Dnalor lyckats göra lite skisser, om Feuflux fått tummen ur och sett på film och läst böcker. En sak vet jag dock och det är att jag inte ägnat det här en tanke på evigheter och att skola, Spelwebbar, konventsäventyr och egna spel tar min nuvarande tid och mitt oägnande av tankar kommer fortsätta ett bra tag som det ser ut nu. Så om ni tycker att det händer lite, så har ni en förklaring.

Skulle det nu vara så att någon annan känner för att ta över "ledarrollen" så är det okej med mig, för jag ser gärna att något blir gjort.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
mo Dnalor lyckats göra lite skisser

Jag har inte ansträngt mig överdrivet mycket. Jag menar, du gör ju ingenting, så då måste det ju vara soft. :gremwink:

Skulle det nu vara så att någon annan känner för att ta över "ledarrollen" så är det okej med mig

I helvete! :gremgrin:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Blä... nä jag gör inte ett jota och just nu har jag skolpanik pga allmän röra och oklarheter i uppgiftsbeskrivningar. Jag kommer itne hinna göra något på ett tag, men med den nuvarande bristen på aktiva tecknare känns det inte som någon panik. :gremtongue:
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,223
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Agera Ymir

Alltså...någon måste agera Ymir här, så det är väl bäst att jag gör det som sig bör.

Jag har startat en massa projekt i mitt liv. Merparten har mestadels krävt min egen arbetsinsats och stora mängder text, och ändock kan det som faktiskt blivit färdigt räknas på ena handens fingrar. Så är livet för nästan alla. För varje idé en regissör, författare, rollspelsskapare, you name it, fullföljer finns ett dussin som aldrig blev mer än skisser eller luddiga utkast. Att faktiskt arbeta med något och få det klart kräver arbete och inspiration, och inspiration och kreativitet på samma gång är något som sällan drabbar mig, åtminstone. Det längsta jag någonsin skrivit är en rp-bakgrund på 76000 tecken (!), och den skrev jag i ett streck, i ett plötsligt och långvarigt anfall av extrem skrivarlusta. Det enda projekt jag i nuläget har några förhoppningar om att få klart inom överskådlig tid är min Neogames-modul, och där har jag dels en sporre (pengar, civilisationens gissel), och dels Petter Nallo som piskar produktiviteten i mig. Alla andra projekt jag har igång skriver jag på i plötsliga ryck då och då, om någonsin - de flesta är döda, även om kärleken till idéerna lever kvar.

Nog flummat, jag har nästan tappat tråden i min egen text. Jag säger det rakt ut istället, ni vet precis vad jag menar och ni vet precis hur mycket arbete Härskarsiten faktiskt skulle kräva:

Alltså...tror ni på fullt allvar att det här projektet någonsin kommer att bli av?

Jag tror inte på sådana här kollektiva jätteprojekt med skaparglädjen som enda drivkraft. Den är alltför förgänglig.

- Ymir, professionell pessimist.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,909
Location
Barcelona
Re: Agera Ymir

tror ni på fullt allvar att det här projektet någonsin kommer att bli av?

En nätserie är ett genomförbart projekt. Speciellt, antar jag, om man är flera tecknare (och alltså inte behöver rita så ofta). Något "jätteprojekt" är det definitvt inte. Så det handlar väl mest om att vi rycker upp oss (och aktiverar några av de andra tecknarna, för nej, jag kommer inte att vara ensam tecknare på det här projektet).

F.ö. så vet jag precis vad du menar med svårigheterna att få klart projekt, men jag tänker för tusan inte bli en sån som påbörjar projekt och sedan aldrig gör klart dem (även om jag är det nu :gremsmile: ). And you may quote me!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,440
Jag svarar er båda

Till Ymir då först:
Jag visste inte riktigt vad jag ville med projektet. Jag blev mest sporrad av att så många blev intresserade och så, det gjorde det självklart för mig att ge det en chans, och nog ska vi få något gjort alltid. :gremsmile:

Till Dnalor:
Låter som en bra idé att prata med fler. Mårten (som ritade till Arctic Dreams), Daniel Schenström och Jonas är tre stycken jag funderat på att prata med, och fråga ifall de är intresserade. Dessutom har jag ju inte en susning om ifall Mask och Vitulv ens har tittat här.
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
I see!

"Dessutom har jag ju inte en susning om ifall Mask och Vitulv ens har tittat här. "

Jag tittar. Problemet är bara att jag för tillfället har fem bollar i luften och två händer bakbundna, ungefär, så inom den absolut snaraste framtiden kan jag inte ta på mig mer än jag redan har utan att stressa ihop. Tyvärr.

/Mask - vill dock vara med!
 

Mask_UBBT

Hero
Joined
9 Dec 2001
Messages
1,795
Location
Tensta, Späckholm
Re: Agera Ymir

"Jag tror inte på sådana här kollektiva jätteprojekt med skaparglädjen som enda drivkraft. Den är alltför förgänglig."

Jag antar att det inte borde vara jag som påpekade det, men... Staden?

/Mask
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Neej..

Staden ÄR ju inaktiv nu, så det blir ett rätt pinsamt exempel.. :gremsmile: (Dock så hade jag just tänkt börja testa mig fram med en hemsida och försöka skaka fram en logga tills dess att indieforumen läggs upp ordentligt..)

Och så är inte Staden ett jätteprojekt på samma sätt. Förhoppningsvis så kommer det att bli det, men just nu är produkten bara 16 sidor..
Plus en stor drös blandat material. :gremsmile:

Så i sak håller jag med Ymir, även om jag motsätter mig attityden till fullo.
 
Top