Nekromanti Jag har gjort en karta

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Caligo;n276817 said:
Pps. Jag tycker kartan är jättebra som "poetic" map som inte alls behöver vara exakt. Det var egentlig bara att du frågade om geografiska ologiskheter.
Jo, den blir ju något slags mellanting. Jag är inte ute efter en alltför exakt karta, då jag upplever att det kan minska stämningen och låsa folks fantasi. Men jag vill ändå att den ska bli hyfsat logisk, så jag uppskattar mycket att du besvärar dig!

-----------

Nu har jag gjort två nya varianter – en uppdatering och en enkel topografisk version. I den första har jag gjort lite ändringar, dels efter era kloka kommentarer och dels efter egna eftertankar. Den senare är, som Caligo har föreslagit, mest för att själv få ett grepp om förutsättningarna och vad som behöver förmedlas.



 

Caligo

Swashbuckler
Joined
3 Aug 2010
Messages
1,982
Location
Göteborg
ceruleanfive;n276911 said:
Jo, den blir ju något slags mellanting. Jag är inte ute efter en alltför exakt karta, då jag upplever att det kan minska stämningen och låsa folks fantasi. Men jag vill ändå att den ska bli hyfsat logisk, så jag uppskattar mycket att du besvärar dig!

-----------

Nu har jag gjort två nya varianter – en uppdatering och en enkel topografisk version. I den första har jag gjort lite ändringar, dels efter era kloka kommentarer och dels efter egna eftertankar. Den senare är, som Cogitare har föreslagit, mest för att själv få ett grepp om förutsättningarna och vad som behöver förmedlas.



Va fint det blev!
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,725
Location
Eskilstuna
Nu när jag har fått till någon form av grund har jag börjat dela in ön i olika områden, för att senare kunna beskriva dem mer ingående. Det blev dock ganska plottrigt och otydligt att försöka förmedla alla gränser i svartvitt, så jag fick ta till lite färg.

 
Top