Nekromanti Jag behöver hjälp. *pekar på just DIG!* Igen.

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Som jag skrev för sisådär ett halvår sedan:
Jag skulle vilja ha hjälp med att färdigställa en packe nya ordnar som jag gjort sköldarna till. De är egentligen sisådär ett halvår gamla, men jag kan inte få ur tummen och göra dem klara. Dessutom har jag inte rätta fantasin för att skapa intressanta beskrivningar. Så därför behöver jag just DIG!
Betalningen består i ära allena, och ditt namn som medkonstruktör.
Nu hade jag tänkt att knyta ihop säcken. Ezping och Railin, som tidigare meddelat sitt intresse och valt varsin order men inte slutfört dem, har nu tagit tag i dem igen. Men det finns ändå fem (5) ordnar kvar att beskriva!

Gå in här, låt dig inspireras och skicka mig sedan ditt förslag på beskrivning på alla eller någon av dem. Ljusets Riddare, Ceram, Plutonium, Victor Palm, Neowyn och Xzarjo gjorde ett fantastiskt jobb, och jag vet att DU kan skapa lika intressanta bidrag!
Tackar på förhand.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,207
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Tja, jag har egentligen inte tid att skriva någon orden, men jag svarar gärna på frågor (och tar emot idéer) angående Mûhads militärväsende om sådana finnes. Jag tycker att det ter sig rätt svårbegripligt utifrån det redan publicerade materialet, iallafall.

Iochförsig tänkte jag undvika begreppet 'djinner', eftersom det inte fyller någon egentlig funktion annat än att ge övertydligt arabiska associationer. 'Andar' och 'demoner' duger så bra.

- Ymir, står till tjänst så gott han kan
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Det ska bli, jag lovar. Jag skriver på ett eget spel just nu, så inspriationen flöder kanske till "fel" källa.

Men du ska få den om det obetalbara "ett tag".
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Kanske kan jag hjälpa till....

men eftersom jag gillar consaber i allmänhet och gamla tron i synnerhet så kan jag kanske skriva om en orden tillägnad Draken och hans folk? Jag tänker mig att den sulle heta typ "Drakens förkämpar". Ah jag känner inspirationen flöda. Även om du inte vill ha den till sidan så tror jag att jag skriver om den ändå. Det kan bli mitt första bidrag till neowikin kanske.... (kilar iväg och börjar skriva). Det gör väl inget om bidraget är ett ca halvt A4 långt? De du har fått in står det värkligen inte mycket om- jag hade mer tänkt mig något liknande magivägarna i M&M.
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Lite fler sköldar att pyssla med!

Jag har lagt till ett antal nya sköldar från olika områden, som kanske skulle kunna sätta fart på fantasin och kreativiteten.

Om ni vill se de ordnar som Ljusets Riddare, Ceram, Plutonium, Victor Palm, Neowyn och Xzarjo skapade förra gången kan ni se dem här (under mina något blodfattiga skapelser).

Ha skoj, var kreativa och ge oss vad vi tål! :gremgrin:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Lite fler sköldar att pyssla med!

Jag kan med glädje 'fixa' Drunoksköldarnas ordnar - jag är klar så fort jag är klar...

-Hjalle, nästan inte lite grann färdig.
 

Nero_UBBT

Warrior
Joined
28 Jan 2001
Messages
373
Location
Umeå
Falkarna?

Tjenare!
Låter som en kul grej, helt klart. Ska börja läsa universitet till hösten, en 20-poängs kurs så jag lär ha en hel del tid över på dagarna för lite av varje.

Falkarna, vad är det för orden? Är det helt upp till skribenten frånsett vapenskölden att hitta på lite som han vill, jag tyckte mig inte se nån mer info än så om orden.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Ashariska ordnar!

Jag tar rubbet, förutom den röda skölden med den svarta solen (någon andlig sak tror jag iaf.). Det var riktigt kul att hitta på Spindlarna...

-Hjalle, i farten.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Ghazgûs Spindlar

Hoppas ni gillar det. Ni får gärna PM:a om ni har åsikter, klagomål eller varför inte beröm! Eller ta det här, om ni får för mr Wombat...

-Hjalle
 

Grendel

Warrior
Joined
29 Mar 2003
Messages
379
Location
Göteborg.
Min hemsida kommer att sluta fungera ett tag...

Jag har ett problem med min hemsida www.ingenting.f2s.com, och för att komma tillrätta med problemet måste jag radera allt på den. :gremfrown: Antagligen kommer den att fungera bra igen inom ett eller några dygn.
Så fungerar den inte är det helt efter planerna... :gremgrin:
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Re: Min hemsida kommer att sluta fungera ett tag...

Isåfall så kommer de ashariska ordnarna dröja någon vecka eller två, för jag har en hel del annat som jag måste fixa..

-Hjalle, pinkanödig som fffnrrghhssssssss... det var som hrumf.
 

Mr Jacquel

Veteran
Joined
25 May 2004
Messages
13
Jag skulle inte kunna paxa in mig på den där skölden med en uggla på ena halvan, känner att jag har fått ett litet hum om en idé till den. De två stjärnonrna under, är det kaststjärnor eller standardstjärnor? Eller är det mitt ansvar att hitta på det?
Hur som helst måste jag få berömma initiativet, det är just en sån där grej som håller rollspelandet levande.

Vart skickar man texten?
 

Mr Jacquel

Veteran
Joined
25 May 2004
Messages
13
Börjar bli varm i kläderna nu, jag har kommit ganska långt på vägen vad gäller den där grejen. Tänkte bara att du kanske skulle vara intresserad av en lägesrapport... för övrigt så verkar den här grejen bli typ extremt lång, men så blir det alltid när jag ska skriva nåt till rollspel, skrev t.ex 15 sidor om min rps hemby, för att få lite kännsla för henne, inte byn!! måste lära mig att sålla...
 
Top