Nekromanti Jag behöver ett nytt virusprogram

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,915
Mitt Norton har gått ut, och det är lika bra det. Den jävla styggelsen sätter inte sin fot på min dator igen.

Så vad ska jag skaffa nu då?

Det ska vara så litet som möjligt, och göra så lite jävla väsen av sig som möjligt. Gärna billigt, men det är inte ett måste.
 

Eggnot

Veteran
Joined
16 Oct 2008
Messages
44
Jag har använt AVG free länge och fungerar utmärkt. Uppdateras ofta, verkar inte missa något vad jag vet och är gratis. Kostar inget att prova... :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Vitulv said:
Så vad ska jag skaffa nu då?

Det ska vara så litet som möjligt, och göra så lite jävla väsen av sig som möjligt. Gärna billigt, men det är inte ett måste.
NOD32. Överlägset vad gäller systemresurseffektivitet och att inte vara ivägen (åtminstone version 2.x, version 3.x kan jag inte uttala mig om). Kostar en liten slant, men enligt mig klart värt det om man kör Windows mer än 50% av tiden.

Jag har kört NOD32 2.74 på en 486:a med Windows 95 och märkte ingen försämring av prestandan.

Det enda väsen NOD gör är att nån gång om dagen kommer det upp en liten ballong längst nere till höger och säger "nu har jag uppdaterat mig". Man märker inte att uppdateringen sker, för den smyger liksom i bakgrunden. Och balongen kan man stänga av, vad jag minns, om man vill ha det ännu mindre ivägen.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,925
Location
Sandukar
Eftersom ett enda program oftast inte räcker så har jag två - Avast och Anti-Malware, där det förra är primärt och har realtids-scanningen och Anti-Malware körs manuellt då och då. Och Anti-Malware är det enda skyddet som har lyckats få bort ett par riktigt elaka virus - typ alla andra gick bet.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,561
Location
Fallen Umber
Medhåll. NOD32 är hur bra som helst. Och ja, man måste kunna stänga av "ballongen", för jag har inte sett någon sådan och mina virussignaturer är uppdaterade. :gremsmile:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Måns said:
Jag bytte från Norton till Bitdefender, och det har jag aldrig ångrat.
I och för sig; att byta från norton till snart sagt vadsomhelst är väl sällan nåt man ångrar...
 

Jarre

Swordsman
Joined
1 Mar 2002
Messages
619
Location
Linköping
Och bara för att krångla till ditt val ännu mer, tänker jag tipsa om COMODO. De hade en effektiv brandvägg förut, men sen gav de sig också in på antivirusmarknaden. Jag kör båda i deras Internet Security-svit nu och är helnöjd. Det är gratis, bör jag kanske nämna, till skillnad från vissa andra alternativ som nämnts. Har kört AVG Free Edition tidigare och det funkade också bra, samt NOD32 (men det kostar, så...).
 

Shale

Veteran
Joined
1 Mar 2009
Messages
27
Location
Vimmerby, Småland
Jag har just nu F-Secure och det är rättså okej.. lite irriterande dock när den scannar men annars funkar den bra och jag slipper div. otäcka virus och trojaner.
 
Top