Nekromanti Jag börjar vara rätt less på...

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Alla dessa NT inlägg. Man måste ju hur som helst "läsa" de för att de ska få statusen lästa, så det faktum att det står NT i rubriken känns ganska meningslös.

/Honken
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
"Alla dessa NT inlägg. Man måste ju hur som helst "läsa" de för att de ska få statusen lästa, så det faktum att det står NT i rubriken känns ganska meningslös."

NT-inlägg har sina sidor. Fördelen är att man vet om att det inte står något i inläggen (även om vissa, för att ta några exempel, brukar skriva i inläggen trots att de är "no text") och att man då slipper slösa klick och bandbredd på dem. Håller de sig dessutom till ämnet är det bra, för de håller ner mängden skitsnack.
Nackdelen är att de sällan håller sig till ämnet och dra upp mängden skitsnack istället.

Problemet med att man måste klicka på dem för att de ska markeras som lästa känns inte som ett så stort problem. Det räcker med att jag stänger av webbläsaren (Opera 8.01) för att de ska markeras som lästa, dock vet jag inte hur det är i andra webbläsare. Det räcker dock med att logga ut och logga in för att alla ska markeras som lästa.
Detta kommer dock ordnas i nästa version av forumsystemet där det kommer finnas en funktion för att markera alla som lästa.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,521
Location
Helsingborg
Jag tycker de tjänar ett syfte [NT]

/Han som ändå läser NT-inlägg, då han kör med den oöverträffade platta visningen
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Problemet med att man måste klicka på dem för att de ska markeras som lästa känns inte som ett så stort problem. Det räcker med att jag stänger av webbläsaren (Opera 8.01) för att de ska markeras som lästa, dock vet jag inte hur det är i andra webbläsare. Det räcker dock med att logga ut och logga in för att alla ska markeras som lästa.
Uhu? Vad gör Opera för lustigheter? I Firefox/Camino/Safari/SunriseBrowser/IE5 här på macen så markeras inget som läst om jag inte läst det. Oavsett om jag loggar in, ut eller dödar webbläsaren.

Därmed är NT-inlägg lätt störande om man nu vill ha alla inlägg markerade som lästa, eftersom NT-inlägg för det mesta är helt tomma och således något knasigt att behöva 'läsa' för att få markerade som lästa.

Förhoppningsvis kommer nästa forumversion tillåta att man kan välja inlägg och förändra deras status på listan över inlägg.
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Problemet med att man måste klicka på dem för att de ska markeras som lästa känns inte som ett så stort problem. Det räcker med att jag stänger av webbläsaren (Opera 8.01) för att de ska markeras som lästa, dock vet jag inte hur det är i andra webbläsare. Det räcker dock med att logga ut och logga in för att alla ska markeras som lästa.

Ahhh, jag använder då firefox, men jag ska kanske prova stänga av den för att se om de försvinner. Själv använder jag min dyrbara arbetslösa tid med att surfarunt och läsa om rollspel... så egentligen stängs inte klienten av så ofta...

Förresten, när släpps nästa version av rpgnu forumen då?

/Honken - Som kanske borde lägga sin arbetslösa tid på att planera äventyr/kampanjer istället för att surfa runt och läsa...
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Ett annat sätt...

Växlar man till platt och sen tillbaka (eftersom problemet bara existerar i trådad vy) så markeras de också.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Tids nog... [ot]

"Förresten, när släpps nästa version av rpgnu forumen då?"

Svårt att säga, vi arbetar i den takt vi förmår med vår begränsade styrka, så det kommer tids nog. Vi kommer med kontinuerlig info om vad som händer när saker händer.
Och det är ju inte bara forumen som ska fixas utan hela webbplatsen renoveras.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Det var väl ingenting!

min tid så var inte forumssystemet uppgraderat för att stödja innehåll, så .i fick bara skriva NT-inlägg. Dessutom så kunde servern inte ta hur många inlägg som helst per dag, så ville man skriva något fick man först ta en kölapp, och sen använde vi ett finurligt förkortningssystem för att få plats med så mycket som möjligt i ämnesraden -
"vtn ff p kv, jf tt" betydde till exempel "Vad tycker ni om friform på konvent, jag föredrar tärningar och tabeller".
Tärningar och Tabeller var det enda rollspel som fanns på den tiden - Det här var före sådana nymodigheter som Trygg-Torkel som fördummade hela konceptet, nej det här var riktiga grejer från när man gjorde ordentiga rollspel. Inte lika mycket tjafs då, man kom rakt till sak.

På tal om det så tycker jag det är mycket värre med ANT-inlägg där det inte räcker att läsa rubriken. Det är väl det ANT-inlägg är till för?! NT-inlägg med extratext man kan läsa om man vill.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
För min del så tänker jag nog inte på denm så mycket, om jag skall vara ärlig.. De flyter förbi helt enkelt när jag läser, dels topicen & dels alal svaretn.. Så ett NT-inlägg är "bara" ett inlägg i de svar som kommer...
 
Top